آخرین اخبارآذربایجاناخبارویژه

دستگیری عزاداران حسینی در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان

رسانه ها و شبکه های اجتماعی در جمهوری آذربایجان از بازداشت و حبس تعدادی  از سوگواران عاشورای حسینی در شهرهای  مختلف جمهوری آذربایجان  خبر داده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از راکورس تیوی، نیروهای امنیتی در روز عاشورا ضمن جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری عاشقان حسین (ع) در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان، شماری از ا سوگواران عاشورای حسینی را نیز  دستگیر کردند.
به گزارش منابع خبری، مسجدها و حسینیه های شهرهای یولاخ، شیروان، روستای بینه، سومیقائیت،لنکران و… در محاصره نیروهای امنیتی باکو قرار گرفته بود.

تاکنون و بنا به اعلام رسمی سه نفر در شهر یولاخ به نام های الشن علی اف به 15، فاریز صفرعلی اف 20 و اورخان ممدوف نیز به 20  روز زندان محکوم شده اند.

همچنین در شهر سومیقائیت نیز نریمان سیابلی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

هشتاد درصد مردم این کشور مسلمان و غالبا شیعه بوده لکن حاکمیت این کشور با مناسک دینی و مذهبی مردم به شدت در حال ستیز می باشد. از سوی دیگر مسئولان این کشور در تقابل با ارمنستان و در بین دولتهای مسلمان به ضرورت حمایت از باکو به دلیل ماهیت اسلامی این دولت استناد می کنند. این در حالی است که شیعیان ارمنستان قادرند به برگزاری مراسمات آیینی و دینی خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا