آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

آمادگی ارمنستان برای مذاکره درمورد وضعیت قره‌باغ

نخست وزیر ارمنستان گفت این کشور آماده است تا در عالی‌ترین سطح، درباره تعیین وضعیت منطقه قره باغ گفتگو کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نخست وزیر ارمنستان گفت کشورش آماده است تا در عالی‌ترین سطح گفتگو‌ها درباره تعیین وضعیت منطقه قره باغ شرکت کند. نیکول پاشینیان امروز در نشست دولت با تاکید بر این مطلب افزود: ما آمادگی داریم تا در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در مذاکرات مربوط به حل مناقشه قره باغ شرکت کنیم. وی با اشاره به موضوع علامت گذاری مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: ارمنستان بار‌ها برای این کار اعلام آمادگی کرده است. وی همچنین از سرگیری فعالیت گروه کاری سه جانبه را مثبت ارزیابی و در این خصوص ابراز خرسندی کرد.

آلکسی اوورچوک معاون نخست وزیر روسیه، مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان و شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان فعالیت گروه کاری را در ارتباط با رفع محاصره زیر ساخت‌های منطقه‌ای در مسکو از سر گرفتند. مقامات سه کشور در این نشست همچنین روند اجرای مفاد بیانیه مشترک رهبران سه کشور در ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ را بررسی کردند. فعالیت گروه کاری پس از آن که نیرو‌های جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از اراضی ارمنستان را در منطقه مرزی دو کشور اشغال کردند متوقف شده بود. نخستین نشست گروه کاری سه جانبه در سطح معاونان نخست وزیر دولت‌های روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بهمن ماه سال گذشته در مسکو برگزار شد.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمین‌های خود را از اشغال نیرو‌های ارمنستان در قره باغ آزاد کند. این درگیری‌های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید. این در حالی است که منابع خبری باکو و ایروان در باره نقض آتش بس در دو روز اخیر میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز مشترک دو کشور که تلفات جانی هم دربر داشته است، خبر دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا