آذربایجاناخبارعمومی

علی اف در دیدار با فرمانده حمل و نقل نیروهای آمریکا: باکو سهم خود را برای برقراری صلح در افغانستان ادا کرده است

رییس جمهوری آذربایجان در دیدار با فرمانده حمل و نقل نیروهای آمریکا، گفت : کشور ما سهم خود را برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان ادا کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، الهام علی اف در دیدار با استفان لیونس ،در باکو افزود: جمهوری آذربایجان از نخستین کشورهای شرکت کننده در عملیات بین المللی حفاظت صلح در افغانستان بود.
وی، با اشاره به اقدام جمهوری آذربایجان در زمینه افزایش تعداد نظامیان خود در افغانستان در قالب عملیات بین المللی حفاظت صلح، افزود: کشورهای عضو ناتو از کمک های حمل و نقل و لجستیکی جمهوری آذربایجان به این عملیات بین المللی در افغانستان تقدیر کردند.
علی اف، همچنین با اشاره به روابط دوجانبه جمهوری آذربایجان و افغانستان گفت: این روابط از اهمیت خاص برخوردار بوده و باکو در حوزه های مختلف به دولت افغانستان کمک می کند.
بنا به این گزارش ،لیونس نیز گفت: روابط راهبردی جمهوری آذربایجان و آمریکا از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی از مساعدت های جمهوری آذربایجان در حوزه حمل و نقل و لجستیکی برای عملیات بین المللی حفاظت صلح در افغانستان تقدیر کرد و گفت : بعنوان یک نظامی که در ماموریت نظامی در افغانستان حضور داشته ،شاهد کارهای بزرگ انجام گرفته از سوی جمهوری آذربایجان در این کشور بوده است.
به گزارش ‘آذرتاج ‘ ، فرمانده حمل و نقل امریکا امروز با نجم الدین صادق اف معاون وزیر دفاع و رییس ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان نیز دیدار کرد.
صادق اف ضمن تبریک لیونس بمناسبت انتصاب در سمت جدیدش گفت : روابط جمهوری آذربایجان و آمریکا ، بصورت دو جانبه و همچنین در قالب برنامه های مختلف ناتو از جمله در حوزه آموزشی در حال توسعه است و همکاری دو کشور در حوزه نظامی بویژه با فرماندهی نیروی حمل و نقل در سطح بالا قرار دارد.
لیونس نیز مشارکت جمهوری آذربایجان در عملیات بین المللی حفاظت صلح در افغانستان را جزو همکاری های مهم جمهوری آذربایجان و آمریکا و ناتو عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا