آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

علی اف: ارمنستان فاشیستی را شکست دادیم

الهام علی اف: «ما می‌گوییم باید صلح باشد. اما هرگز نباید وحشیگری و فاشیسم ارمنستان را فراموش کنیم.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه ای با خبرگزاری «آذرتک» اظهار داشت: «ما ارمنستان را به زانو درآوردیم و شکست دادیم .»

وی ادامه داد: «ارمنستان در میدان جنگ شکست خورد. آنها ۱۰۰۰۰ نفر نظامی فراری داشتند. آنها کاملاً ذلیل شده‌ اند. ببینید با چه کارهای زشتی می‌خواستند جلوی ما را بگیرند. اما مردم آذربایجان حتی مردمی که از آنجا از زیر آوار بیرون آمدند، مردم در حال خونریزی، کسانی که عزیزان خود را از دست داده بودند می‌گفتند فقط باید جلو برویم، هیچکس و هیچ چیز نمی‌توانست جلوی ما را بگیرد، ما انتقام این مردم بیگناه، شهدای خود را در میدان جنگ گرفتیم. ما ارمنستان فاشیسم را شکست دادیم و عدالت را برقرار کردیم.»

رئیس جمهور آذربایجان افزود: «مجموعه یادبودی که امروز پایه گذاری کردم، منطقه وسیعی را پوشش خواهد داد. این مجموعه یادبود در زمینی به مساحت حدود چهار هکتار ساخته می شود. این ساختمان‌های تخریب شده به همان شکلی که هستند باقی خواهند ماند. پس این حافظه نباید پاک شود. ما نباید این وحشیگری ارمنستان را فراموش کنیم. جنگ تمام شده است. بله، ما می‌گوییم باید صلح باشد. اما هرگز نباید وحشیگری و فاشیسم ارمنستان را فراموش کنیم.»

علی اف تاکید کرد: «ما نباید قربانیان خوجالی را فراموش کنیم. هرگز نباید قربانیان گنجه و قربانیان شهرهای دیگرمان را فراموش کنیم. سر تعظیم به روح پاکشان می‌گذاریم .شاید این یک تسلی برای عزیزانشان باشد. در عین حال می‌گوییم مردمی پیروز هستیم. ما یک کشور پیروز هستیم. ما فاشیسم ارمنستان را شکست داده‌ ایم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که فاشیسم ارمنستان دیگر هرگز ظهور نکند.»

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا