آذربایجاناخبارایرانعمومی

علاقه مندی استونی برای مشارکت در اجرای دالان حمل و نقل شمال- جنوب

وزیر مدیریت عمومی استونی علاقه مندی کشورش را برای مشارکت در اجرای دالان حمل و نقل ریلی شمال- جنوب اعلام کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما از باکو،میخائیل کربون در دیدار با جاوید قربان اف رییس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان بر ضرورت گسترش همکاری های استونی و آذربایجان در تمامی عرصه ها از جمله حوزه حمل و نقل تاکیدکرد.

وی با اشاره به علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری های اقتصادی با جمهوری آذربایجان ، اضافه کرد، استونی خواستار مشارکت در دالان حمل و نقل شمال – جنوب است.

جاوید قربان اف رییس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بحث درباره روند تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال-جنوب گفت: در قالب این طرح خط ریلی جدید ۸٫۳ کیلومتری از ترمینال آستارای جمهوری آذربایجان تا مرز جمهوری اسلامی ایران احداث و ساخت یک دهنه پل ریلی جدید در مرز مشترک دو کشور به پایان رسیده است.

قربان اف با اشاره به اینکه به تازگی حرکت آزمایشی قطار بر روی این پل ریلی انجام گرفت، افزود: ساخت و ساز خط ریلی در خاک ایران نیز ادامه داشته و کارها در آستارای ایران با سرعت ادامه دارد.

میخاییل کربون همچنین رییس استونیایی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری آذربایجان و استونی است.

استونی به عنوان یکی از کشورهای بالتیکی از لحاظ نزدیکی جغرافیایی با کشورهای اروپای شمالی می تواند یک مسیر مناسب برای حمل و نقل محموله ها در قالب دالان بین المللی شمال – جنوب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا