آذربایجاناخبار

عفو نشدن زندانیان سیاسی در آذربایجان مورد اعتراض آمریکا قرار گرفت

همه زندانیان باید فورا آزاد شوند!
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از «آزادلیق.اینفو»، سناتور روجر ویکر یکی از روسای کمیسیون «هلسینکی» در واکنش به فرمان عفو صادر شده از سوی الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان گفت: «جای بسیار تاسف است که در فرمان عفو الهام علی اف رییس جمهور تعداد زندانیان سیاسی بسیار کم هستند. کشورهای عضو «سازمان امنیت و همکاری اروپا» متعهدند که از آزادی های فردی و دموکراسی در کشورها دفاع کنند. هم اکنون 5 سال است که ایلقار محمداف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در زندان به سر می برد که باید هرچه زودتر او را از زندان آزاد کنند…»
همچنین، کیستوفر اسمیت یکی دیگر از روسای کمیسیون «هلسینکی» در این خصوص می گوید: «پس از فرمان عفو الهام علی اف رییس جمهور خیلی از رهبران مخالف دولت هنوز هم در زندان به سر می برند. آنها هم اکنون شاهد رفتار بدی در زندان هستند. من الهام علی اف را به رعایت حقوق بشر و آزادی بیان، همچنین آزادسازی همه زندانیان سیاسی دعوت می کنم…»
کمیسیون «هلسینکی» بیان نمود دولت آذربایجان در نوروز سال گذشته تعداد 148 نفر از زندانیان را آزاد نمود که در میان آنها تعداد قابل توجهی از افراد سرشناس سیاسی وجود داشت اما در نوروز امسال بیش از 400 نفر عفو شدندکه تنها 4 نفر آنها از فعالان سیاسی بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا