آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغ

عطش سیری ناپذیر علی اف به خرید سلاح ها و تجهیزات پیشرفته

رئیس جمهور آذربایجان با اعلام خرید تجهیزات نظامی پیشرفته از قصد خود برای استقرار یگان‌های نظامی ویژه در منطقه «هادروت» در قره باغ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در سخنرانی روز جمعه خود در افتتاحیه یک واحد نظامی در هادروت این موضوع را اعلام کرد.

علی اف گفت: «ایجاد تیپ‌های کماندو برای ما یک نوآوری است. باکو در حال ایجاد چنین تیپ‌هایی است که می‌تواند هر وظیفه رزمی را به انجام برساند. این اساساً ظرفیت ارتش ما را افزایش خواهد داد.»

رئیس جمهور آذربایجان افزود: «جمهوری آذربایجان پس از جنگ به ساخت و ساز ارتش پایان نداده و هزینه‌های ارتش را کاهش نداده، برعکس، آن‌ها را افزایش داده است.»

وی گفت: «قرارداد‌های جدید امضا شده پس از جنگ در حال اجراست و بر اساس آن قراردادها، پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات وارد می‌شود.»

علی اف تصریح کرد که تهیه تجهیزات نظامی، افزایش هزینه‌های نظامی و همچنین افزایش حقوق نظامیان نشان می‌دهد که فرایند ساخت ارتش پایان نخواهد یافت، حتی اگر جنگ تمام شده باشد.»

این در حالی اسن که وزیر دفاع ترکیه به تازگی از حمایت آنکارا از توسعه ارتش جمهوری آذربایجان خبر داده بود.

ارتش‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان در هفته‌های اخیر بار‌ها با برگزاری رزمایش‌های مختلف در صدد آماده نگه داشتن قوای خود برآمده‌ اند.

منبع: آفتاب نیوز

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا