آذربایجاناخبار

عاکف نقی:”دولت باید در خصوص اسرای جمهوری آذربایجان به تشکلهای بین المللی شکایت کند.

شهروندان یکی از کشورهای همسایه که به اراضی قره باغ سفر کرده بود شاهد بکارگیری آذربایجانی ها بعنوان اسیر در آن منطقه بود. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از دیرلر ، شهروندان یکی از کشورهای همسایه که به اراضی قره باغ سفر کرده بود شاهد بکارگیری آذربایجانی ها بعنوان اسیر در آن منطقه بود. بگفته ایشان این تعداد اسیر آذری که در معادن نزدیک کلبجر و روستای زُد کار می کردند در وضعیت بسیار اسفباری زندگی می کردند. بگفته راهنمای رامنی این تور تمامی کارگران این معادن اسرای آذربایجانی هستند. بگفته این راهنمای ارمنی حتی در ایروان،لنیناکاد و گومور نیز تعداد این اسرای آذری کم نیست.

عاکف نقی رئیس تشکیلات آزادسازی قره باغ دراین خصوص اظهار داشت:”چنین اخباری را نه می توان تکذیب و نه می توان تصدیق کرد.در هر حال باید این مسئله بررسی شود.اگر چنانچه توریستها و شهروندان خارجی موفق به دیدن آنها شده اند ، دراین صورت تشکلهای بین المللی وظیفه دارند وارد این موضوع شوند. البته برای من غیرقابل باور می باشد. 22 سال از برقراری آتش بس می گذرد. نگه داری و بکارگیری اسرای آذری در طول این مدت غیرقابل باور است. از طرف دیگر هراز چندگاهی اخباری درخصوص نگه داری اسرای آذری در ارمنستان منتشر می شود اما تاکنون جمعیت هلال احمر هیچ خبر در این خصوص دریافت نکرده است. از طرف دیگر روسای گروه مینسک نیز می توانند براحتی این موضوع را بررسی کنند. ناگفته نماند که علت عدم بررسی سریع این موضوع نیز یکی از نواقص بزرگ وزارت امورخارجه آذربایجان می باشد”

 انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا