آذربایجاناخبارعمومی

الهام علی اف:جمهوری آذربایجان در زمینه چندفرهنگ گرایی و همبستگی اسلامی،هیچ گونه مشکل داخلی ندارد

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان این کشور را وطن مادری تمامی اقوام ساکن در این کشور توصیف و تصریح کرد:« اعلام «سال چندفرهنگ گرایی» در جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۶ ، پیامی به خارج از کشور بود.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، الهام علی اف در مراسم افتتاح نمایندگی «مرکز حمایت از فعالیت های اقتصادی خانواده ها» در شهرستان «بالاکن» ( منطقه محل سکونت قوم «آوار» جمهوری آذربایجان که همجوار داغستان و گرجستان است) گفت : « وضعیت خیلی خوب موجود در زمینه قومی و دینی در جمهوری آذربایجان برای خیلی از کشورها نیز جالب توجه است و آنها اکنون تجربه ما را می آموزند. سیاست ما نیز خیلی شفاف و باز است.جمهوری آذربایجان وطن مادری تمامی خلق های ساکن در این کشور است. همبستگی مان و تنوع قومی مان، ثروت بزرگ ماست. اتفاقی نیست که در سال گذشته ، «سال چندفرهنگ گرایی» در جمهوری آذربایجان اعلام شده بود. به نظر من، در طول تاریخ، برای نخستین بار چنین ابتکاری در جمهوری آذربایجان مطرح شد. در واقع، این ابتکار، بیشتر پیامی به خارج بود که بگوید همزیستی ، دوستی اقوام مختلف و زندگی در شرایط مهربانانه امکان پذیر است. امسال نیز «سال همبستگی اسلامی» است. بازهم ، این نیز یک فراخوان است. زیرا، در جمهوری آذربایجان نه درباره چندفرهنگ گرایی و نه درباره همبستگی اسلامی ، هیچ مشکلی وجود ندارد. ما صرفا با این فراخوان ها ، پیام می دهیم و اصطلاحا راه را نشان می دهیم که تمامی ملل مسلمان متحد شوند و هیچ رویارویی و سوء تفاهم میان آنها باقی نماند و ما در الگوی جمهوری آذربایجان می بینیم که نایل شدن به این هدف امکان پذیر است. »
الهام علی اف افزود: « جمهوری آذربایجان بخشی از یک جغرافیای بزرگ و بخشی از قفقاز است. قفقاز نیز یک ساختار واحد است. میان تمامی خلق های ساکن در قفقاز روابط تاریخی و مناسبات خویشاوندی ، دوستی و برادری وجود داشته است. بر این باورم که جمهوری آذربایجان، به کشوری خیلی مهم برای تمامی قفقاز تبدیل شده است. »
الهام علی اف درباره وضعیت شهرستان بالاکن و اقوام ساکن در این منطقه نیز افزود : « برای توسعه بخش کشاورزی سنتی در شهرستان بالاکن و نیز شهرستان های همجوار گام های جدی تری برداشته خواهد شد. هربار که به شهرستان بالاکن سفر می کنم، مشاهده کارهای ساختاری و عمرانی مرا خوشحال می کند. آنچه مرا بیشتر خوشحال می کند این است که انسان های ساکن بالاکن، به وطن پیوند دارند. در طول قرن ها نمایندگان خیلی از اقوام ساکن آذربایجان ، در بالاکن همانند یک خانواده در شرایط دوستانه و برادرانه و با مهربانی زندگی کرده اند و این، ثروتی بزرگ برای ماست.»

منبع: خبرگزاری آذرتاج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا