آذربایجاناخبارعمومی

برگزاری همایش مبارزه با افراط گری دینی از سوی شرکت نفتی «بی پی» و کمیته امور دینی جمهوری آذربایجان در باکو

نمایندگی شرکت نفتی انگلیسی «بی پی» در باکو و کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان همایش آگاهی بخشی و مبارزه علیه افراط گرایی دینی برگزار کردند.
به گزازش مرکز فرهنگی قفقاز، به نقل از کمیته دولتی امور گروه های دینی، در این همایش سیاووش حیدروف معاون کمیته امور دینی در جمع کارکنان شرکت «بی پی آذربایجان» سخنرانی کرد و فیلم مستند «فتنه» که به سفارش این کمیته (درباره افراط گرایی دینی) تولید شده است، به نمایش درآمد.
سیاووش حیدروف گفت: « مناسبات دین – دولت که حیدرعلی اف آن را در جمهوری آذربایجان پایه گذاری کرد، الگویی برای دنیاست. آزادی اعتقادات دینی در کشور در سطح عالی تامین شده است.»
سیاووش حیدروف همچنین درباره تصویب قوانین و مقررات برای تامین امنیت ملی و برنامه هایی که برای مبارزه با افراط گرایی در جمهوری آذربایجان در سال های اخیر اجرا شده است، سخن گفت.
معاون کمیته دولتی امور گروه های دینی همچنین با اشاره به توجه دولت جمهوری آذربایجان به اسلام و سایر ادیان در جمهوری آذربایجان گفت : « الهام علی اف، رییس جمهوری با اعلام «سال چندفرهنگ گرایی» در سال ۲۰۱۶ و «سال همبستگی اسلامی» در سال ۲۰۱۷، نقشه راه را برای حل مناقشاتی نشان داد که در بستر مذهب گرایی دینی در دنیا روی می دهد.»
سیاووش حیدروف افزود:« در جمهوری آذربایجان بستر اجتماعی برای افراط گرایی و تندروی دینی وجود ندارد.
جیحون علی اف ، مدیر اداره کل کمیته امور گروه های دینی در شهر باکو نیز طی سخنانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت : « اسلام دین صلح و برادری و اتحاد است.»
سپس بختیار اصلان بیگلو، معاون شرکت نفتی «بی پی آذربایجان» بر برگزاری این قبیل همایش ها و نیز بر اهمیت و تاثیرگذاری و آگاهی بخشی فیلم مستند «فتنه» تاکید کرد و فعالیت های کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان را در این زمینه عالی ارزیابی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا