آذربایجاناخباراردبیل

ظرفیت‌های گردشگری سلامت اردبیل به مردم جمهوری آذربایجان معرفی شود

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: با توجه به اینکه اغلب مسافران آذری برای مقاصد درمانی به استان سفر می‌کنند ضروری است تا بیش از گذشته ظرفیت‌های گردشگری سلامت اردبیل به مردم آذربایجان معرفی شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، علی آذرنژاد صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: انتظار می‌رود استان اردبیل و بخش خصوصی استان در نمایشگاه بین‌المللی آذربایجان به شکل فعال و همه‌جانبه شرکت کرده و از این فرصت در راستای توسعه استان استفاده شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های این نمایشگاه بیان کرد:‌ برپایی این نمایشگاه و حضور استان اردبیل در آن فرصتی مناسب و بزرگ برای معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های مختلف استان اردبیل در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شمار می‌رود که باید بهره‌برداری بهینه از این فرصت انجام شود.

آذرنژاد تصریح کرد: در راستای توسعه و رونق گردشگری سلامت در استان انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های خصوصی در این نمایشگاه به شکل موثر ظاهر شده و توانمندی‌های استان را در حوزه گردشگری سلامت معرفی کنند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در کنار جذب گردشگری برپایی این نمایشگاه فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری سلامت در استان بوده که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی در این زمینه اقدامات شایسته انجام شود.

وی افزود: برای استان اردبیل در این نمایشگاه دو غرفه 18 متری اختصاص یافته است که باید یکی از این غرفه‌ها به بیمارستان‌های خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص داده شود تا بتوانند توانمندی‌ها درمانی و پزشکی استان را معرفی کنند.

آذرنژاد اظهار کرد: غرفه دیگر نیز در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به همراه جامعه صنفی تاسیسات اقامتی و مجتمع‌های آب‌درمانی باید قرار بگیرد تا ظرفیت‌های آب درمانی‌های استان، مراکز اقامتی و جاذبه‌های گردشگری معرفی شود.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه بیان کرد: در راستای توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری در شهر توریستی سرعین مقرر است طرح گردشگری در مسیر سرعین به طرف سه راهی سرعین اجرا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا