آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

طرح وزیر امور خارجه پیشین جمهوری آذربایجان برای نحوه پیشبرد ادعای ارضی این کشور بر جنوب ارمنستان

«توفیق ذوالفقار اف»، وزیر امور خارجه پیشین جمهوری آذربایجان طرح جدیدی را برای پیشبرد ادعای ارضی این کشور بر منطقه جنوب ارمنستان که در جمهوری آذربایجان «زنگزور» نامیده می شود، ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آخار.آذ، توفیق ذوالفقار اف، موضع ارمنستان درباره قره باغ را نشانه ادعای ارضی ارمنستان در مقابل جمهوری آذربایجان دانست و تاکید کرد جمهوری آذربایجان نیز باید ادعای ارضی خود درباره «زنگزور» ( استان سیونیک در جنوب ارمنستان) را از طریق طرح این موضوع در مجلس جمهوری آذربایجان پیش ببرد.

توفیق ذوالفقار اف با اشاره به تاکید نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه «شناسایی تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان شامل قره باغ نخواهد شد»، گفت: «باید جمهوری آذربایجان نیز “سیاست آینه” ( اصل اقدام متقابل) را اتخاذ کند. مثلا طرح این موضوع که زنگزور و سایر مناطق بطور غیر قانونی توسط بلشویک ها به ارامنه داده شده است، می تواند در پیش گرفته شود. اجرای این سیاست نیز به این شکل خواهد بود که مجلس ملی جمهوری آذربایجان این مساله را در دستور کار قرار خواهد داد و از مجلس ارمنستان خواهد خواست که برای برپایی عدالت تاریخی، مذاکره کنند.

برای بازگرداندن این اراضی به ترکیب جمهوری آذربایجان، وضعیت حقوقی ویژه پیشنهاد خواهد شد تا زندگی مسالمت آمیز نمایندگان دو ملت تامین شود. به کسانی که نمی خواهند در آن اراضی در ترکیب جمهورآذربایجان زندگی کنند، غرامت پرداخت خواهد شد!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا