آذربایجاناخبارایران

شیخ الاسلام جمهوری آذربایجان فاجعه منا را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت

شیخ الاسلام جمهوری آذربایجان فاجعه منا را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت

به گزارش مرکزفرهنگی قفقاز ،حاج الله شکور پاشازاده شیخ الاسلام جمهوری آذربایجان و رئیس اداره مسلمانان قفقاز ، به نمایندگی از جامعه دینی منطقه قفقاز، امروز (09/07/1394) با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و امضای دفتر یادبود ، ضمن ابراز تسلیت این مصیبت به رهبرمعظم انقلاب، با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

وی در صحبت با سفیر کشورمان، وجود نارسائی در مراسم حج امسال را تائید کرد و افزود : حجاج جمهوری آذربایجان نیز از کندی روند امور، تأخیر پروازها و مشکلات جاری در مدیریت حج ناراضی بودند. وی تأکید کرد : فاجعه بزرگی رخ داده و حضور ما در سفارت ایران، حداقل کاری است که برای تعزیت این سوگ بزرگ به پیشگاه ملت ایران می توانیم انجام دهیم.

رئیس اداره مسلمانان قفقاز درخواست تشکیل یک گروه تحقیق مستقل برای بررسی علل وقوع فاجعه را موضع بر حق ایران خواند.

در این دیدار محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با ارائه گزارشی از چگونگی این رخداد، بر ضرورت توجه کشورهای اسلامی به مشارکت در تأمین امنیت حجاج تأکید کرد.

دفتر یادبود شهدای فاجعه منا از دیروز (08/07/1394) به مدت دو روز در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو مفتوح است و مقامات و اقشار مختلف جمهوری آذربایجان و سفرا و دیپلمات های مقیم با حضور در سفارت و امضای دفتر یادبود، با ملت ایران ابراز همدردی نمودند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا