آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

شکنجه شدید یکی از فعالان جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در زندان

مادر یکی از فعالان شیعی زندانی در جمهوری آذربایجان از شکنجه شدید او در زندان قوبوستان و «کردخانه» این کشور خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اُپراتیو تی وی، خانم رحیمه حسین اوا، مادر عباس حسین، از فعالان «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان که موفق شد پس از مدتها با فرزند خود در زندان دیدار کند، گفت : « آثار شکنجه را بر روی سر و صورت عباس دیدم. علاوه بر ورم های قبلی بر روی سرش، ورم های جدید نیز دیده می شود. بخصوص در پشت سرش ورم بزرگی وجود دارد. بر روی دست هایش و نواحی مختلف بدنش آثار چنگ زدگی و کبودی و خون مردگی دیده می شود. دنده هایش طوری درد می کنند که به دشواری نفس می کشد. گلویش را آنقدر فشار داده اند که نمی توانست آب بخورد. بیش از حد لاغر شده و صورت و بدنش استخوانی شده است. از سه جا به دستش دستبند زده اند که دستش را بریده است.»

مادر این عضو زندانی «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان افزود : «به هنگام کتک زدن عباس، به او اهانت می کنند. او را جاسوس ایران می نامند. عباس نیز گفته است که ما جاسوس ایران نیستیم، اما شما ( ماموران زندان) ارمنی پرست هستید و با ما هم مثل اسیری که در اسارت ارامنه است، رفتار می کنید. سپس دهان او را با چسب چسبانده اند. بخاطر اینکه با بی رحمی تمام عباس را کتک زده اند، سایر زندانیان اعتراض کرده اند و به دیوارها و درهای بندهای زندان کوبیده اند و خواستار توقف شکنجه عباس شده اند.»

مادر عباس حسین افزود : «پاهای عباس هم خیلی ورم کرده است. ورم پاهایش حتی از روی شلوار نیز مشخص است. تمامی این ها با حضور رییس زندان قوبوستان و معاونش روی داده است. در زمان انتقالش از زندان قوبوستان به زندان کردخانه نیز اجازه نداده اند لوازم شخصی اش را بردارد و با پای برهنه کشیده و برده اند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا