آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

شعبه اداره مهاجرت آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا دایر می شود

شعبه های نهاد دولتی امور مهاجرت جمهوری آذربایجان موسوم به مقراصیا ، در آینده نزدیک در گذرگاه مرزی این کشور با ایران و گرجستان دایر خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه خبری ریپورت روز شنبه به نقل از «وصال حسین اف» رییس نهاد دولتی امور مهاجرت جمهوری آذربایجان گزارش داد که در مرحله نخست شعبه های نهاد دولتی امور مهاجرت در گذرگاه مرزی آستارا در مرز با ایران و نیز در گذرکاه ‘ سینیق کئرپو ‘ در مرز با گرجستان فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: این شعبه ها تردد راحت و سریع مردم از گذرگاه های مرزی را تامین خواهند کرد و نیز ساکنان مناطق مرزی می توانند از خدمات این شعبه ها بهره مند شوند.
رئیس نهاد دولتی امور مهاجرت اظهار داشت: قرار است در ابتدا در این شعبه ها چهار نوع خدمت که از وظایف اصلی این نهاد دولتی است ارائه شود و در آینده خدمات بیشتری از سوی این شعبه ها به مسافران خارجی ارائه شود.
ثبت نام اتباع خارجی و تعیین محل اقامت موقت آنها از خدماتی است که از این پس می تواند در شعبه های اداره مهاجرت در مرزها انجام گیرد.
بر اساس قوانین جمهوری آذربایجان، اتباع خارجی چنانچه بیش از ۱۵ روز قصد اقامت در این کشور را داشته باشند، باید با مراجعه به ادارات مهاجرت – مقراصیا- محل اقامت خود را به ثبت برسانند که با دایر شدن شعب این ادره در مرز نیازی به مراجعه به ادارات نخواهد بود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا