آذربایجاناخبارعمومی

شرکت انگلیسی «بی پی» ۷۲ میلیارد دلار در کشور آذربایجان سرمایه گذاری کرده است

شرکت نفت و گاز «بریتیش پترولیوم» (بی پی) اعلام کرد که تاکنون همراه با شرکای خود در مجموع بیش از ۷۲ میلیارد دلار در جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری دولتی آذرتاج، شرکت بریتیش پترولیوم روز یکشنبه گزارش داد: این شرکت ۲۶ سال است که بزرگترین پروژه های اکتشاف زمین شناسی ، توسعه منابع نفت و گاز و انتقال ذخایر انرژی جمهوری آذربایجان را بصورت ایمنی کامل و قابل اعتماد مدیریت می کند.
بر اساس این گزارش، شرکت بی پی همراه با شرکای خود در پروژه های جمهوری آذربایجان بیش از ۷۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری و هزاران تغال جدید ایجاد کرده است.
بی پی در این مدت، همچنین به اجرای پروژه های آموزشی کمک کرده و در حال حاضر در این شرکت بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ نفر از شهروندان آذربایجانی در این پروژه فعال هستند که ۹۰ درصد از کل پرسنل این شرکت در جمهوری آذربایجان است.
شرکت بریتیش پترولیوم در حال حاضر پیمانکار توسعه بزرگترین میادین نفتی «آذری – چراغ – گونشلی» و میدان گازی « شاهدنیز » جمهوری آذربایجان در دریای خزر است و نیز در اجرای پروژه « دالان گازی جنوب » برای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا و نیز چند طرح انرژی دیگر در دریای خزر مشارکت فعال دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا