آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

شرکت انگلیسی “بی پی” اعلام کرد تاکنون از میدان گازی “شاه دنیز” دریای خزر 170 میلیارد متر مکعب گاز برداشت کرده است

در حالی لندن به درخواست باکو مبنی بر مجازات حمله کنندگان به سفارت جمهوری آذربایجان در انگلیس بی اعتنایی کرده است، شرکت نفتی انگلیس، "بی پی" اعلام کرد براساس توافق ها با باکو ، تاکنون از میدان گازی "شاه دنیز" دریای خزر 170 میلیارد متر مکعب گاز و 38 میلیون تن میعانات گازی برداشت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، شرکت انگیسی بی پی افزود: « در چارچوب طرح “شاه دنیز 2″ نیز کارهای ساخت تاسیسات مطابق با جدول زمانی تولید از جناح غربی – جنوبی پیشرفت کرده است و کارهای نصب زیر دریا به پایان رسیده است و کارهای غواصی برای برای اتصال خطوط لوله زیر دریا تکمیل شده است و کارهای ساخت سکوی ” شاه دنیز براوو” در طرح جناح غربی – جنوبی این میدان در حال اتمام است و کارهای مقدماتی آزمایشی برای بهره برداری ادامه دارد!

بی پی افزوده است: « در نیمه اول امسال، تحویل گاز از میدان شاهدنیز به بازارهای آذربایجان (Azerkontrakt ASC ) ، گرجستان (GOGC) ، ترکیه (BOTAŞ) و به تاسیسات مختلف شرکت BTC و خریداران در اروپا ادامه یافت. »
براساس گزارش بریتیش پترولیوم به آذرتاج ، در شش ماهه نخست سال جاری، حدود 13 میلیارد متر مکعب استاندارد گاز و 2 میلیون تن (بیش از 18 میلیون بشکه) میعانات گازی از میدان و سکوهای “شاه دنیز آلفا” و “شاه دنیز براوو” تولید شده است.
ظرفیت تولید تأسیسات موجود «شاه دنیز» در حال حاضر حدود 70 میلیون متر مکعب استاندارد در روز (بیش از 25 میلیارد متر مکعب در سال) است.»
بی پی همچنین اعلام کرد در نیم سال نسخت 2022 ، هشت چاه نفت در میدان “آذری – چراغ – گونشلی” تکمیل شده و برداشت ثابت نفت از این حوزه در این نیم سال ادامه یافته است.
بی پی افزوده است: « در سه ماه نخست امسال ، برداشت کلی از آذری – چراغ – گونشلی 10 میلیون تن بوده است که شامل 25 هزار تن از چراغ، 108 هزار تن از آذری مرکزی ، 109 هزار تن از آذری غربی، 62 هزار تن از آذری شرقی، 78 هزار تن از گونشلی آب های عمق و 42 هزار تن از چراغ غربی بوده است که روزانه بطور میانگین 424 هزار بشکه یا بطور کل تقریبا 77 میلیون بشکه ( معادل 10 میلیون تن) بوده است.
چپاول نفت و گاز دریای خزر توسط شرکت بی پی براساس توافق نامه هایش با باکو در حالی جریان دارد که براساس یک گزارش دیگر این شرکت، شمار کارکنان آذربایجانی بی پی در نیمه اول سال جاری کاهش یافته است.
به گزارش آذرتاج، در نیمه اول سال جاری تعداد اتباع آذربایجانی که برای شرکت بی پی کار می کنند، 2268 نفر بوده است که شامل کارکنانی نیز است که با قرارداد مدت معین کار می کنند.

بی پی اعلام کرد که از اواسط سال 2018، 90 درصد از کارکنان متخصص BP در خزر از اتباع جمهوری آذربایجان هستند و کارگران غیر ماهر 100 درصد شهروندان این جمهوری هستند.
در مدت مشابه سال گذشته تعداد اتباع آذربایجانی که برای شرکت BP کار می کردند، با احتساب کارمندان قرارداد مدت معین 2344 نفر بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا