آذربایجاناخباراردبیل

شرکت‌های حمل و نقل مسافری در مسیر اردبیل – باکو راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: شرکت‌های حمل و نقل در مسیر اردبیل – باکو راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،عبدالحسین علی‌اکبری در گرامیداشت هفته حمل و نقل پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن این استان شرکت‌های حمل و نقل و مسافربری در کنار بار در مسیر اردبیل – باکو راه‌اندازی می‌شود تا زمینه برای تردد سهل و راحت بین دو کشور فراهم آید.

وی با اشاره به جابه‌جایی روزانه 3 هزار مسافر از طریق گمرکات و مرزهای استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 600 هزار مسافر آذری و ایرانی بین دو کشور تردد کردند و ما در ارائه خدمات به این مسافران در پایانه های مرزی سعی کردیم مطلوبیت و کیفیت را مد نظر قرار دهیم.

علی اکبری تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 638 هزار مسافر ایرانی و خارجی به این استان وارد و یا از آن خارج شدند که از این تعداد 21 درصد مسافران با وسایط نقلیه عمومی و 79 درصد به صورت پیاده اقدام به تردد کرده اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل آمار 8 ماهه را در تردد مسافران در حدود 220 هزار نفر به ثبت رسیده برشمرد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته با کاهش 5 درصدی روبه رو شده است.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل زمینی تلاش و جدیت ما بر این است تا زمینه خوب و مناسب برای ارائه خدمات با امکانات و تجهیزات مناسب فراهم آید که البته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز یکی از اولویت ها و اساسی ترین برنامه ریزی ها است.

علی اکبری فعالیت 46 شرکت حمل و نقل مسافر در استان اردبیل را یادآور شد و افزود: ما ناوگانمان را در این زمینه از لحاظ کیفی و کمی ارتقا دادیم و به بیش از 548 دستگاه رساندیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل تعداد رانندگان وسایط حمل و نقل عمومی بین شهری را 2 هزار و 815 نفر دانست و گفت: در حال حاضر 7 پایانه مسافری در سطح استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و کمک به بخش خصوصی در ساخت مجتمع های خدمات بین راهی بیان کرد: در این زمینه تلاش و کوشش ما بر این است تا بتوانیم از منابع صندوق توسعه ملی برای متقاضیان تجهیزاتی را پرداخت کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل با رد شایعه افزایش قیمت بلیت ناوگان مسافری استان اظهار کرد: تا پایان امسال چنین افزایشی صحت ندارد.

انتهای پیام/ د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا