آذربایجاناخبارعمومی

شروع بکار بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز باکو

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز باکو با حضور ۳۰ کشور از جمله ایران در پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این نمایشگاه که با حضور رییس جمهوری آذربایجان، برخی از مسوولان کشورهای مختلف از جمله «امیرحسین زمانی نیا» معاون بین الملل وزیر نفت کشورمان و «جواد جهانگیر زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در مرکز نمایشگاه های بین المللی باکو آغاز به کار کرد و بیش از ۳۰۰ شرکت بین المللی حوزه نفت و گاز، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه فناوری استخراج نفت و گاز، حمل و نقل، بهره وری از نفت و گاز و تجارت در این حوزه به نمایش گذاشته اند.
از جمهوری اسلامی ایران هم یک واحد تولید کننده روغن پایه و موتور و هیدروکربن در این نمایشگاه با هدف بازاریابی و ورود به بازار جمهوری آذربایجان و کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مشترک المنافع حضور یافته است.
با توجه به همجواری کشورمان با جمهوری آذربایجان و سابقه حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه که برای بیست و ششمین بار برگزار می شود جای شرکت های مطرح و فعال ایرانی در این حوزه در این نمایشگاه خالی به نظر می رسد.
معاون بین الملل وزیر نفت کشورمان هم که برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده است گفت: من امیدوار بودم شرکت های خصوصی ما هم در این نمایشگاه حضور می یافتند چون ما سازندگان تجهیزات نفت و گاز و پیمانکاران خوبی در اجرای طرح های نفت و انرژی و ارائه خدمات فنی و مهندسی در این حوزه داریم و من از این لحاظ خوشحال نیستم.
در حاشیه این نمایشگاه و در قالب کنفرانس و نشست هایی مدیران و دست اندرکاران شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز به تبادل اطلاعات و عقد قراردادهای تجاری می پردازند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا