آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

شرط آمریکا برای ارسال جنگنده «اف-16» به ترکیه

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه: «آمریکا به عنوان شرط ارسال اف-16 از ترکیه خواسته است که دست از حمایت جمهوری آذربایجان در موضوع  قره باغ بردارد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سخنگوی حزب حاکم ترکیه روز دوشنبه گفت: آمریکا به عنوان شرط ارسال جنگنده «اف-16» به ترکیه از ما خواسته است از حمایت از جمهوری آذربایجان در موضوع «قره باغ» خودداری کند.

«عمر چلیک»، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در نشست خبری گفت: «آمریکا از ترکیه خواسته است که از حمایت از جمهوری آذربایجان در موضوع  قره باغ دست بردارد. واشنگتن این خواسته را در به عنوان شرط ارسال اف-۱۶  به ترکیه مطرح کرد.»
بر اساس این گزارش، ترکیه اکتبر ۲۰۲۱ خرید ۲۰ میلیارد دلاری جنگنده اف-۱۶ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» و  ۸۰ کیت به‌ روز رسانی برای هواپیماهای جنگی موجود خود را به آمریکا سفارش داد.  ارسال این جنگنده‌ها به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه از سوی ترکیه به تعویق افتاد. به دنبال این مسئله، ماجرای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو به میان کشیده شد. هم مقام‌های ترکیه و هم دولت بایدن مرتبط بودن موافقت آنکارا با الحاق سوئد به ناتو با فروش اف-۱۶ را رد کرده‌ اند.
چلیک افزود: ترکیه می‌خواهد مذاکرات جاری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافق صلح منتهی شود.
سخنگوی حزب حاکم ترکیه افزود: «اگر ارمنستان از اقدامات مخرب خودداری کند، چارچوب همکاری “۳+۳” کمک بزرگی به صلح در منطقه خواهد کرد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا