آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

شاعران آیینی تبریز با صدور بیانیه ای خواستار آزادی سرپرست حزب اسلام آذربایجان از زندان شدند

شاعران آیینی تبریز در دفاع از آزادی عالم دینی حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان از زندان بیانیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آران نیوز، متن بیانیه شاعران آیینی تبریز به شرح زیر است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
قال الصادق علیه السلام؛ «و مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ»
هر کس ندای دادخواهی و کمک خواهی مسلمانی را بشنود و جوابش ندهد، مسلمان نیست.
پس از فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱/۱۳۷۰ و تشکیل کشور نوپای شیعه ی جمهوری آذربایجان،انتظار میرفت مردم این منطقه از پیامدهای سخت و سیاه عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمانچای و جدایی تحمیلی از ایران   رها شده و روزگار روشنی را سپری کنند. متاسفانه با پیدایش حاکمیت های ضددینی، لائیک و قومگرا که تحت تاثیر شدید نظام سلطه و صهیونیسم، اقداماتی مانند تدوین قانون اساسی غربی و معرفی دولت جمهوری آذربایجان به عنوان دولتی لائیک و دنیوی، خودداری از درج دین اسلام به عنوان دین رسمی در قانون اساسی را رقم زدند، مشخص شد که‌دولت باکو راه خود را از راه اسلام و تشیع جدا کرده است.
تعطیلی حوزه های علمیه در داخل جمهوری آذربایجان و ممنوعیت تحصیل در حوزه های شیعی خارج از کشور، دستگیری جوانان شیعه و مسجدی، حمله به مجلس عزای حسینی در نارداران و شهادت جمعی از عاشقان حضرت سیدالشهداء ( علیه السلام) و تخریب برخی مساجد توسط دولت باکو ؛ نشان داد که این دولت، مبارزه با تشیع را به سیاست دایمی خود تبدیل کرده است. اعلام ممنوعیت حجاب در مدارس و مراکز آموزشی و دولتی در سال ۱۳۹۰ توسط دولت باکو،حاکی از آن بود که این دولت به مبارزه علنی با دین کمر بسته است.
علیرغم سیاست خشن ، سرکوبگرانه و بیرحمانه دولت باکو در حبس و شکنجه معترضان به ممنوعیت حجاب، روحانیون و فعالان شیعه با شکیبایی و مدارای سیاسی به فعالیت های دینی و مدنی خود ادامه دادند و علیرغم دستگیری های گسترده فعالان شیعه مانند دکتر محسن صمداف -که از ده سال پیش زندانی است-  و روحانیون مجاهدی مانند حاج طالع باقراف و حاج آبگل سلیمان اف و…توسط دولت ،بازماندگان این قافله با شیوه های دینی و آرام فعالیت خود را پی گرفتند. اما گستاختر شدن حاکمیت باکو به جایی انجامیده که برخی روحانیون مانند شیخ سردار حاج حسنلی صرفا به خاطر اقامه نماز در مسجد زندانی شدند!
دولت باکو تعلیم قرآن را در مدارس ممنوع کرده اما آموزش رقص و آواز و ساز از امور آموزشی مدارس تلقی می شود،در این حال خانواده های متدین حتی نمی توانند از مساجد نیز برای تعلیم و تربیت فرزندان و نوباوگان آذربایجان استفاده‌کنند،زیرا که با آزار و فشار حاکمیت روبرو می شوند.
دولت باکو طی سالهای اخیر چهره های درخشان شیعه را که در امور تعلیم و تربیت و تبلیغ فعال بودند، به زنجیر و زندان کشیده و در ادامه ستاره دیگری از این سلسله ، یعنی حجه الاسلام حاج الهام علی اف ، عالم مجاهد و معاون حزب اسلام را از اسفند ۱۳۹۸ به سیاهچال افکنده است. یکی از جرم های این عالم مجاهد، این است که در پی شهادت سردار دلها توسط شقاوت پیشگان امریکایی، در سخنرانی های خود از شهادت این سردار و جنایت امریکا سخن گفته است!
اکنون ، عناصر بدنام حاکمیت باکو  ذیل عنوان دادستان و …در پی تحمیل ۱۸ سال زندان بر این روحانی خوشنام و چهره درخشان فرهنگ و دانش هستند.
ما شاعران آیینی تبریز، با محکوم کردن سیاست ضددینی دولت باکو و تلاش این دولت برای بستن فضای فعالیت برای شیعیان،  و در مقابل؛ گسترش زمینه نفوذ رژیم صهیونیستی و سلفی گری و وهابیگری،  از دولت باکو  می خواهیم؛ حجه الاسلام حاج الهام علی اف و دیگر علما و مجاهدان شیعه و مدافعان حرم را از سیاهچالهای خود رها سازد.
شایسته است دولت باکو از تاریخ عبرت بگیرد؛ اگر با اقدامات چهره های معروف ضددین مانند استالین، آتاترک، رضاشاه و صدام در کشتار و حبس علما و مجاهدان راه خدا، دین حق شکست خورد و حکومت های باطل پایدار ماند، در جمهوری آذربایجان نیز چنین خواهدشد. آنها شکست خورده و مفتضح شدند و در هر حال پیروزی از خدا و اهل خداست، وَمَا ٱلنَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِندِ ٱللَّهِ ٱلْعَزِيزِ ٱلْحَكِيمِ.
شاعران آیینی تبریز- انجمن شاعران اهل بیت ( علیهم السلام)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا