آذربایجاناخبارایران

سیل بیماران جمهوری آذربایجان به سمت ایران

 «چگونه می توان جلوی سیل بیماران به ایران را گرفت؟»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آزادلیق، مجید خدابخش استاندار استان اردبیل اخیرا در مصاحبه خود با خبرنگاران گفته بود که روزانه 3 هزار تبعه آذربایجان از مرز بیله سوار وارد جمهوری اسلامی می شوند که اکثریت آنها نیز به بیمارستان های ایران مراجعه می نمایند.

علاوه بر اظهارات مجید خدابخش، سفیر ایران در آذربایجان نیز در مصاحبه خود گفته بود که سالانه یک میلیون تبعه آذری برای مداوا به ایران سفر می کنند. این به معنای انتقال صدها میلیون دلار به خارج از کشور است. دولت باید برای جلوگیری از این کار، چاره اندیشی نماید.

ارزان بودن قیمت داروها و بالا بودن کیفیت خدمت در زمینه طبی سبب شده است که بیماران ما به ایران بروند. در حالی که با وجود متخصصان با تجربه در داخل کشورمان، قیمت و کیفیت مداوا قانع کننده نیست. به همین خاطر بیماران علاج خود را در خارج از کشور جستجو می کنند.

چندی پیش برای فعالیت عادی و آوردن تجهیزات و داروهای لازم به کلینیک موجود در هلال احمر ایران که در ناحیه یاسامال شهر باکو واقع شده است، اجازه ندادند. با یک سخن، از تأمین داروهای مورد نیاز مردم با قیمت ارزان تر جلوگیری نمودند.

در چنین وضعیتی آیا دولت آذربایجان نمی تواند برای جلوگیری از وضع کنونی برای تأسیس درمانگاه های ایران در داخل کشور زمینه سازی نماید؟ آیا کشور ما توان مالی برای اجرای یک چنین کاری را ندارد؟

” قباد عباد اوغلو ” تحلیلگر اقتصادی معتقد است که با این پیشنهاد مشکلات موجود در زمینه پزشکی کشور حل نمی شود. دولت آذربایجان باید خدمات پزشکی بهتری را ایجاد نموده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف سازد. وی می گوید: «به خاطر این که اتباع کشور ما به ایران و ترکیه و آلمان و یا آمریکا می روند، نباید درمانگاه های آن کشور در داخل کشور ما تأسیس گردد. باید راه حل این مشکل را پیدا نمود. باید خدمات پزشکی در کشور رشد یابد. باید سیستم پزشکی کشور مجددا تأسیس شود.»

 انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا