آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

سودای ارمنستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا

نیکول پاشینیان، از زمان به قدرت رسیدن خود در سال ۲۰۱۸ میلادی به روابط ایروان با اروپا و آمریکا تعمیق بخشیده و بارها خشم متحد سنتی خود، روسیه را که از آن دورتر و دورتر می‌شود، برانگیخته است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ارمنستان می‌گوید در حال بررسی درخواست عضویت در اتحادیه اروپا است، چرا که به دنبال ایجاد روابط نزدیکتر با غرب در مواجهه با تنش‌ها با متحد سنتی خود، روسیه است.

آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان روز جمعه ۸ مارس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه گفت: «امروزه فرصت‌های جدید زیادی در ارمنستان تحت بحث و بررسی است و رازی نخواهد بود اگر بگویم که عضویت در اتحادیه اروپا را نیز شامل می‌شود.»

میرزویان در حاشیه یک نشست دیپلماتیک در شهر آنتالیا ترکیه این اظهارات خود را بزبان آورد، در ترکیه‌ای که متحد جمهوری آذربایجان است و در واپس‌گیری اراضی قره‌باغ آذربایجان، از باکو حمایت کرد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۸ میلادی به روابط ایروان با اروپا و آمریکا تعمیق بخشیده و بارها خشم متحد سنتی خود، روسیه را که از آن دورتر و دورتر می‌شود، برانگیخته است.

آقای پاشینیان همزمان تاکید دارد اتحادش با مسکو تاثیری در جنگ اوکراین ندارد، روسیه را متهم به تضعیف دولت خود می‌کند.

بزرگترین انتقاد ارمنستان از روسیه اما در ارتباط با آخرین جنگ بر سر قره‌باغ است. ارمنستان روسیه را متهم می‌کند که این کشور را در برابر همسایه و رقیب دیرینه‌‌اش آذربایجان که در سال های اخیر به مسکو نزدیکتر شده است، تنها گذاشت و در دفاع ناتوان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا