آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

سلیمان سویلو: انتخابات آتی دهان آمریکا و اروپا را می‌بندد

وزیر کشور ترکیه با بیان اینکه انتخابات سراسری پیش رو در این کشور به آمریکا و اروپا نشان می‌دهد که چیزی از دموکراسی نمی‌دانند، از مردم کشورش خواست که بازیچه آمریکا و جنبش‌های انحرافی نشوند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه تلویحاً انتخابات پارلمانی و ریاست‌ جمهوری آتی در این کشور را مشتی بر دهان آمریکا و اروپا توصیف کرد.

سویلو در ضیافت افطار با مردم و اعضای حزب «عدالت و توسعه» در منطقه «باغچه‌ لی‌ اِوِر» واقع در حومه شهر استانبول، گفت: نتیجه انتخابات چهاردهم می باعث می‌شود آمریکا و اروپا دهان خود را ببندند و به آنها یاد می‌دهد که دموکراسی واقعی چیست.

وی در این‌باره توضیح داد: «با کمک خدا [در انتخابات] نه تنها دهان اپوزیسیون و دیگر معارضان بلکه دهان آمریکا، اروپا و همه شیاطین بسته خواهد شد. برگه رأی پنجاه گرمی به کسانی که خود را قدرتمندترین در جهان تصور می‌کنند، نشان می‌دهد که دموکراسی چیست و اینکه هیچ چیزی از آن نمی‌دانند».

وزیر کشور ترکیه با درخواست از مردم این کشور برای بازیچه آمریکا نشدن، تاکید کرد: «بلکه باید فرزندان وطن خود باشید، از ارزش‌های این آب‌ و خاک دفاع کنید. اجازه ندهید مفاهیم انحرافی مانند همجنس‌ بازی،‌بنیان خانواده‌هایتان را براندازد».

سویلو بار دیگر به «جفری فلِیک» سفیر آمریکا در ترکیه تاخت و گفت: «[ای مردم] شما نباید کنار سفیر [آمریکا] دور یک میز بنشینید و دستورات او را دریافت کنید و بر همان اساس سیاست‌گذاری کنید».

وی روز گذشته نیز با بیان اینکه آمریکا همچنان در حال از دست دادن آبروی خود در جهان است، گفته بود که جهانیان از آمریکا متنفر هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا