آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

سفیر ترکیه در فلسطین اشغالی: ترکیه اولین کشوری بود که اسرائیل را به رسمیت شناخت

سفیر جدید ترکیه در اراضی اشغالی ضمن تاکید بر اینکه کشورش هرگز مخالف تشکیل «اسرائیل» و یا علیه یهودیان نبوده، از مقامات رژیم صهیونیستی خواست وضعیت موجود در اماکن مقدس شهر قدس را حفظ کنند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به نوشته روزنامه “زمان” چاپ ترکیه، شاکر اوزکان تورونلار، سفیر جدید ترکیه در اراضی اشغالی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی که پس از مراسم تقدیم استوارنامه برگزار شد، گفت: روابط ترکیه-اسرائیل در دوره اخیر با دیدارهای دوجانبه راه طولانی را طی کرد و پس از توقف روابط نزدیک به ۴ و نیم سال، اکنون دو طرف سفرای خود را تعیین کردند.

تورونلار اظهار کرد: ترکیه و اسرائیل دو همسایه در دریای مدیترانه بوده و یهودیان ترکی که در “اسرائیل” زندگی می‌کنند و تعداد آنها نزدیک به ۱۰۰ هزار تن است، مهمترین پل ارتباطی میان ما هستند.

سفیر جدید ترکیه در اراضی اشغالی در ادامه تاکید کرد: ترکیه اولین کشور در منطقه است که اسرائیل را به رسمیت شناخت و ترکیه و مردم آن مخالف تشکیل اسرائیل یا یهودیان نبوده‌اند.

او با اشاره به تعداد بی‌سابقه شهروندان اسرائیلی که سال گذشته به ترکیه سفر کردند، گفت: با پروازهایی که شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی در سال جاری پس از یک وقفه طولانی کلید زدند، اکنون ترکیه مقصد ایده‌ال هر اسرائیلی در تعطیلات خواهد بود.

این مسؤول ترکیه‌ای افزود: تجارت میان دو طرف در چند سال گذشته به سرعت رشد کرد و به آستانه ۱۰ میلیارد دلار رسید و هدف افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو طرف به ۱۵ میلیارد دلار در یک مدت کوتاه است.

همچنین سفیر ترکیه در پایان به اظهارات مسؤولان اسرائیلی مبنی بر اعمال نکردن هیچگونه تغییری در وضعیت فعلی مسجد الاقصی در پی ورود تحریک‌آمیز ایتامار بن گویر، وزیر امنیت “ملی” رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هر روز نمونه‌های جدیدی از یهودستیزی، اسلام‌هراسی، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی اضافه می‌شود و دوست دارم از این فرصت استفاده و اعلام کنم، خوب است مقامات اسرائیلی به حفظ شرایط فعلی اماکن مقدس شهر قدس از جمله مسجد الاقصی پایبند باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا