آذربایجاناخبارایرانعمومی

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان: کارخانه خودروسازی ایران و آذربایجان یک هزار خودرو تولید کرد

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: امسال یک هزار دستگاه خودرو در کارخانه خودروسازی ایران و آذربایجان در باکو تولید شد که ۹۰ درصد آن به فروش رفته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، جواد جهانگیرزاده عصر سه شنبه در بازدید از راه آهن آستارا افزود: این کارخانه خودروسازی تا سقف ۱۰ هزار دستگاه در سال ظرفیت تولید دارد و دو کشور، کارخانه مشترک داروسازی نیز ساخته اند.
وی بیان کرد: به زودی کارخانه اتوبوس سازی با همکاری کشور سوئد و با استفاده از تجارب ایران، در جمهوری آذربایجان ساخته خواهد شد و در ۱۱ ماه سال میلادی جاری، مبادلات تجاری ایران و آذربایجان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۷۳ درصد افزایش یافته است.
جهانگیرزاده گفت: شبانه روزی شدن گمرکات آستارا، جلفا و بیله سوار باعث افزایش مبادلات اقتصادی ایران و آذربایجان شده و بازار جمهوری آذربایجان برای فروش میوه و سبزیجات ایران آماده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در صادرات کالا به کشورهای مستقل همسود (CIS) پیشروست و جمهوری آذربایجان در واردات کالا از ایران، در میان آن کشورها رتبه نخست را دارد.
سفیر ایران در آذربایجان گفت: فضای سیاسی خوبی بین تهران و باکو حاکم است و امروز علاوه بر دیدار وزیران راه ایران و اقتصاد جمهوری آذربایجان، رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نیز در تهران با رئیس جمهوری، رئیس مجلس و وزیر امورخارجه ایران دیدار داشت.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال ۹۵ به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و این طرح در فروردین امسال به بهره برداری رسید.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا