اخبار

عدم دسترسی به تبعه ایرانی احتمال شکنجه وی را در زندان های جمهوری آذربایجان تقویت می کند

 محسن پاک آیینˈ سفیر ایران در باکو در باره انتشار خبر شکنجه ˈحسن فرجیˈ شهروند ایرانی در یکی از زندانهای اطراف باکو گفت: شواهد موجود و عدم دسترسی کنسولی به فرجی، احتمال شکنجه این تبعه ایرانی در زندان باکو را تقویت می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وی در گفت و گو با ایرنا گفت: سفارت ایران در باکو حدود دو هفته پیش از طریق رسانه های محلی از بازداشت این شهروند ایرانی مطلع شد و بلافاصله در یادداشتی رسمی از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان خواست، مجوز دسترسی کنسولی به فرجی برای سفارت صادر شود.
سفیر افزود: متاسفانه درخواست سفارت ایران برای دسترسی کنسولی به این تبعه ایرانی بدون پاسخ مانده و وضعیت این شهروند برای ما مشخص نیست .
وی گفت: این شهروند ایرانی به طریقی که برای ما نیز نامشخص است، از داخل زندان با خانواده خود ارتباط برقرار کرده و خبر شکنجه شدن خود با آتش سیگار را منتقل کرده است .
سفیر ایران با اشاره به اینکه عبور از مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در باکو نمی تواند دلیلی بر بازداشت این شهروند ایرانی باشد، افزود: تحقیقات ما نشان می دهد این فرد برای انجام تجارت وارد جمهوری آذربایجان شده و در مدت اقامت خود هیچگونه سابقه سویی از ایشان در جایی ثبت نشده است .
رسانه های جمهوری آذربایجان دهم آبان ماه سال جاری در خبری کوتاه اعلام کردند ˈحسن فرجیˈ فرزند ˈبهلولˈ تبعه ایرانی به علت رفتار مشکوک در مقابل سفارت اسراییل (که در هتلی در یکی از خیابانهای پر رفت و آمد باکو قرار دارد) بازداشت شده و پس از تحویل به دادگاه به 30 روز بازداشت موقت محکوم شده است .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا