آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

سفیر ایران در ارمنستان: دریافت عوارض از کامیون های ایرانی برخلاف توافق سه جانبه است

سفیر ایران در ارمنستان: «بر اساس توافق صلح سه جانبه، قرار بود جاده گوریس-قاپان وضعیت گذشته خود را داشته باشد تا جاده جدید تکمیل شود، اما متاسفانه دیدیم که از کامیون های ایرانی عوارض می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بدخشان ظهوری در خصوص مسائل پیش آمده در جاده ترانزیتی جنوب به شمال اظهار داشت: «بخشی از این جاده مواصلاتی در منطقه گوریس به طول 21 کیلومتر قرار دارد که بر اساس نقشه های شوروی سابق دو بخش از آن متعلق به جمهوری آذربایجان است، اما بر اساس گفتگوهای سه جانبه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قرارداد آتش بس، قرار بر این بوده که این جاده وضعیت گذشته خود را داشته باشد تا جاده جدید تکمیل شود، اما متاسفانه دیدیم که مدتی پیش در وهله اول برای دو روز جاده بسته شده و بعد از باز شدن جاده از کامیونهای ایرانی عوارضی اخذ می شود.»

وی ادامه داد: «این جاده طی سه دهه گذشته مورد استفاده قرار گرفته و کامیون های ایرانی در بدو ورود به ارمنستان عوارضی را پرداخت می کنند و انتظار نیست که صد کیلومتر جلوتر مجددا عوارض پرداخت کنند. انتظار داشتیم تا آماده شدن جاده تکمیلی دست نگه دارند و مشکلی به وجود نیاید. الان که فصل برودت هواست و جاده کوهستانی است، جاده جایگزین «تاتو» به سختی در حال ساخت و تعریض است، اما هنوز تکمیل نشده است. هر چند طرف ارمنی به سرعت به دنبال ساخت جاده ترانزیت است.»

سفیر کشورمان در ارمنستان با اشاره به اقدامات این سفارتخانه برای تکمیل سریع تر جاده گفت: «سفارت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای موضوع، اقدامات زیادی انجام داده و طی یادداشت هایی از طرف ارمنی خواستیم که برنامه ریزی جدی تری داشته باشد و با سرعت بیشتری ساخت جاده جایگزین را دنبال کند. در همین راستا مدتی پیش هیئتی از وزارت راه ایران به ارمنستان آمده و این جاده را مورد بررسی قرار داد.»

منبع: رویداد 24

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا