آذربایجاناخباراردبیلعمومینارداران

سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان بدلیل ممانعت از برگزاری مراسم روز قدس از مقامات امنیتی این کشور تقدیر وتشکر نمود

در اين ديدار، ژنرال راميل اوسوب اف، وزير کشور جمهوري آذربايجان در ديدار با دان استاو، سفير رژيم صهيونيستي در باکو از آموزش نيروهاي نظامي «قشون داخلي» وزارت کشور جمهوري آذربايجان در دوره هاي آموزشي اسراييل خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پايگاه اينترنتی ريپورت، وزير کشور جمهوري آذربايجان با عرض سلام گرم به سفير اسراييل، روابط ميان دو ملت را داراي ريشه هاي عميق و تاريخ کهن توصيف کرد و گفت: در جمهوري آذربايجان که در دنيا به عنوان کشور «چندفرهنگ گرا» شناخته مي شود، تمامي ملت ها از جمله يهوديان ، در طول قرون متمادي در فضاي تساهل و در شرايط مهرباني و دوستي زندگي کرده اند.

ژنرال راميل اوسوب اف تاکيد کرد :در برقراري روابط ميان دو کشور ، حيدرعلي اف و الهام علي اف نقش مهمي ايفاء کرده اند. در نتيجه اراده سياسي الهام علي اف، رييس جمهوري آذربايجان و رهبران دولت اسراييل، اين همکاري بيش از پيش تعميق يافته است.

وزير کشور جمهوري آذربايجان سپس گزارشي درباره ساختار وزارت کشور، زمينه هاي اصلي فعاليت، مشکلات سال هاي نخست استقلال جمهوري آذربايجان، اشغال اراضي جمهوري آذربايجان توسط ارمنستان، بازگشت حيدرعلي اف به حاکميت به موجب خواست ملت، اصلاحات در ساختار وزارت کشور و دستاوردهاي مبارزه با تبهکاري و تامين آسايش اجتماعي و وضعيت کنوني جمهوري آذربايجان ارايه داد.

وزير کشور جمهوري آذربايجان گفت :طي سال هاي اخير، نيروهاي نظامي «قشون داخلي» و همکاران پليس جمهوري آذربايجان در دوره هاي آموزشي در اسراييل شرکت داده شده و مهارت و تخصص خود را بيش از پيش افزايش داده اند. وزارت کشور جمهوري آذربايجان با ساختارهاي مربوطه در اسراييل روابط حرفه اي دارد و به منظور توسعه روابط ميان وزارتخانه هاي کشور دوطرف ، متن اوليه «توافق نامه همکاري جمهوري آذربايجان و دولت اسراييل در زمينه تامين امنيت اجتماعي و داخي » آماده و به طرف مقابل تقديم کرده ايم.

در اين ديدار، ضمن تاکيد بر اهميت جرايم سازمان يافته و بخصوص تروريسم بين المللي و قاچاق مواد مخدر، بر ضرورت مبارزه مشترک با آن مورد تاکيد قرار گرفت.

دان استاو ، سفير اسراييل در باکو نيز ضمن تشکر از وزير کشور جمهوري آذربايجان بخاطر اين ديدار صميمانه، برگزاري روز پليس در جمهوري آذربايجان و عيد فطر را تبريک گفت و تاکيد کرد؛آسايش اجتماعي و ثبات در سطح عالي در جمهوري آذربايجان برقرار است و همکاران وزارت کشور براي تامين امنيت شهروندان و خارجي ها خدمات فراواني را انجام مي دهند و امروز جمهوري آذربايجان يکي از امن ترين کشورهاي جهان محسوب مي شود.

وي تاکيد کرد در دوره ماموريتش در جمهوري آذربايجان براي تعميق روابط متقابل ميان ساختارهاي مختلف دو دولت از هيچ تلاشي دريغ نخواهد کرد.

در اين ديدار، درباره ساير مسايل مورد علاقه دوطرف نيز تبادل نظر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا