آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

سفر وزیر امور خارجه ایران به جمهوری آذربایجان

محمد جواد ظریف عصر امروز برای حضور در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز سه شنبه برای حضور در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کند.
بخش مطبوعات سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد:«محمد جواد ظریف» عصر امروز پس از ورود به باکو در مراسم بازگشایی ساختمان‌های قدیمی مرمت شده سفارت و اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و امشب نیز در جمع ایرانیان مقیم باکو حضور خواهد یافت.
ظریف فردا چهارشنبه هم ضمن دیدار با رییس جمهور آذربایجان سپس دیدار دوجانبه با هر کدام از وزرای امور خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان در پنجمین نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه شرکت خواهد کرد.
این سفر دو روزه ظهر فردا با برگزاری نشست مطبوعاتی وزرای امور خارجه سه کشور پایان می‌یابد و وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر فردا باکو را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
بررسی زمینه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی از جمله ترانزیت، حمل و نقل، انرژی، گمرک و دیگر مسایل مورد علاقه طرفین در بخش‌های فنی، تجاری از جمله موضوعات مطرح در این نشست سه جانبه خواهد بود.
در این نشست همچنین موضوعات مرتبط با همکاری‌های سیاسی و منطقه‌ای به ویژه راه‌های کمک به صلح و ثبات هرچه بیشتر در منطقه مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
نشست کارشناسی اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان هم برای تمهید هر چه بهتر مقدمات این سفر در باکو درحال برگزاری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا