آذربایجاناخبار

سفر نخست وزیر پاکستان به جمهوری آذربایجان

‘محمد نواز شریف’ نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه هفته جاری و بنا به دعوت رسمی ‘الهام علی اف’ رئیس جمهوری آذربایجان، برای انجام سفری سه روزه، در راس یک هیات عالی سیاسی-اقتصادی عازم باکو خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سفر قریب الوقوع محمد نواز شریف به جمهوری آذربایجان، نخستین سفر وی به این کشور از زمان آغاز تصدی نخست وزیری وی در دولت کنونی پاکستان است.

در این سفر، نواز شریف ضمن ملاقات با رئیس جمهوری و نخست وزیر جمهوری آذربایجان، با آنان د در خصوص روابط دوجانبه، راه های گسترش مناسبات دو جانبه و مهم ترین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است که این کشور و جمهوری آذربایجان از روابط و همکاری های نزدیک و مشترکات فراوان برخوردارند.
زمستان سال گذشته، ‘ممنون حسین’ رئیس جمهوری پاکستان نیز به جمهوری آذربایجان سفر کرد. وی پس از بازگشت از این سفر، اعلام کرد که جمهوری آذربایجان تمایل به خرید تجهیزات دفاعی و نظامی ساخت پاکستان به ویژه نسل جدید جنگنده های ‘جِی-اف 17’ از پاکستان دارد.
همچنین ‘جمال اف’ وزیر صنایع دفاع جمهوری آذربایجان در اردیبهشت ماه سال جاری به پاکستان سفر کرد و دیداری با محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور نیز انجام داد.
ژنرال ‘راشد محمود’ رئیس ستاد ارتش پاکستان نیز در اسفند ماه سال گذشته برای دیدار با مقامات عالی نظامی و دفاعی جمهوری آذربایجان و گفت و گو درخصوص همکاری میان دو در زمینه های نظامی-دفاعی و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه، به باکو سفر کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا