آذربایجاناخبارعمومی

سفر رییس اداره مسلمانان قفقاز به کویت

در سفر شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز به کویت و دیدار با برخی از مقامات این کشور تقویت روابط مسلمانان جمهوری آذربایجان و کویت در حوزه های مختلف بررسی شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری رسمی آذرتاج روز چهارشنبه گزارش داد: پاشازاده که برای شرکت در هشتمین کنفرانس بین المللی کمک های بشردوستانه کویت به این کشور سفر کرده بود در حاشیه این کنفرانس بین المللی با ‘فهد العفاسی» وزیر دادگستری و امور اسلامی و اوقاف و «عبدالله المتوق» مشاور مسایل بشردوستانه امیر کویت ، رییس سازمان بین المللی خیریه اسلامی و نماینده ویژه مسایل بشردوستانه دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرد.
وی ، در این دیدار علاقمندی جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط دوجانبه با کویت در حوزه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، دینی و معنوی و تلاش های دولت باکو در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.
رییس اداره مسلمانان قفقاز ، همچنین در رابطه با حمایت دولت کویت از موضع جمهوری آذربایجان در خصوص حل مناقشه قره باغ ابراز قدردانی کرد.
بنا به این گزارش ، مقامات کویت در این دیدار با اشاره به پیوندهای دینی و معنوی این کشور و جمهوری آذربایجان بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین در حوزه های مختلف تاکید کردند.
مقامات کویتی همچنین علاقمندی این کشور برای گسترش روابط با جمهوری آذربایجان در عرصه های سیاسی ، فرهنگی ، دینی و معنوی را اعلام کرده و حمایت دو کشور از یک دیگر در نهادهای بین المللی را مورد اشاره قرار دادند.
در این دیدار همچنین در رابطه با حمایت جمهوری آذربایجان از عضویت کویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد ابراز قدردانی شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا