آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقفقاز جنوبی

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ارمنستان و درخواست فرانسه از باکو

در تازه‌ترین تحولات قفقاز جنوبی، رسانه‌ها از سفر قریب الوقوع «نانسی پلوسی»رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ارمنستان و تقاضای فرانسه از باکو خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به دنبال دور تازه درگیری‌ها در قفقاز جنوبی بین نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان، منابع رسانه‌ ای از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ارمنستان و توصیه فرانسه به باکو خبر دادند.

وبگاه «پولیتیکو» روز جمعه نوشت که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روزهای آتی برای نشان دادن حمایت از ارمنستان به این کشور سفر خواهد کرد. پلوسی پس از توقف در برلین برای اجلاس سران «جی-۷» این سفر را انجام خواهد داد. انتظار می رود که وی «با نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در «ایروان» پایتخت ارمنستان دیدار کند.

سفر پلوسی به ایروان برای جامعه ارامنه مقیم آمریکا که خواستار تمرکز بیشتر سیاسی بر بحران شده‌ اند، معنای زیادی خواهد داشت.

در تحولی دیگر، نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد گفت که فرانسه از جمهوری آذربایجان می‌خواهد نیروهای خود را از مرزهای ارمنستان خارج کند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد در سخنرانی در شورای امنیت گفت که پاریس از اقدامات نظامی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان نگران است.

در جبهه نبرد بین این دو کشور همسایه نیز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شده که ارتش این کشور بر ۵۳ موضع نیروهای مسلح ارمنستان و تعداد قابل توجهی از ارتفاعات مسلط مسلط شده است.

روایت جمهوری آذربایجان و مقام‌های ارمنستان نشان می‌دهد که طی درگیری‌های مرزی هفته جاری دو کشور، در مجموع ۱۷۶ نفر کشته شدند.

منبع: دانشجو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا