آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

سفر رئیس جنبش حماس فلسطین به مسکو در بحبوحه تنش روسیه و رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در رأس هیأتی و به دعوت وزارت خارجه روسیه وارد این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در رأس هیأتی از این جنبش وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

سفر هنیه و هیأت حماس به مسکو بنا به دعوت وزارت خارجه روسیه صورت گرفته و قرار است هیأت حماس در این سفر با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و تعدادی از مسئولان این کشور دیدار کنند.

هیأت حماس متشکل از «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و «موسی ابومرزوق» و «ماهر صلاح» از اعضای دفتر سیاسی این جنبش است.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ ای هنیه در این خصوص گفت: سفر هیأت حماس به مسکو که به دعوت وزارت خارجه روسیه صورت گرفته، چند روز ادامه خواهد داشت و هدف از آن بررسی چشم‌انداز روابط دوجانبه به نفع آرمان فلسطین است.

وی افزود: سفر هیأت حماس به مسکو در شرایط حساس و مهم منطقه‌ ای و بین‌المللی صورت گرفته و قرار است هیأت حماس تحولات بین‌المللی و منطقه‌ ای و تأثیرات آن بر مسئله فلسطین را بررسی کند.

النونو روابط با روسیه و مواضع این کشور در قبال فلسطین را ستود.

لازم به ذکر است، سفر هیات حماس به مسکو در حالی صورت می گیرد که اخیرا و پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، روابط رژیم صهیونیستی و روسیه دچار تنش های زیادی شده و باید منتظر واکنش تل آویو به سفر هیات فلسطینی به مسکو بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا