آذربایجاناخبار

رئیس حزب مساوات جمهوری آذربایجان:علی یف ها همیشه با دموکراسی در کشور مقابله نموده اند

در تاریخ 4 دسامبر در محل حزب مساوات جمهوری آذربایجان نشستی برگزار گردیده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از میدان تی وی،در ابتداء این نشست به دلیل فرا رسیدن سالگرد فاجعه گونشلی مراسم با یک دقیقه سکوت آغاز گردید. عیسی قنبر رئیس مرکز ملی استراتژیک تفکر در مورد مقایسه حاکمیت های قبلی و کنونی در جمهوری آذربایجان گفت:رژیم علی یف وارث جمهوریت در آذربایجان نیستند.
به گفته عیسی قنبر کسانیکه جمهوریت را در آذربایجان نهادینه نمودند افراد لایق و شایسته بودند که در راس آنها محمدامین رسول زاده قرار داشت. اگر در جهان نگاه کنیم آنها در زمینه علم و توجه به آزادیهای افراد در جامعه یک نمونه بحساب می آیند. وی همچنین اشاره ای نیز به نامه فرزند نخست وزیر دوران جمهوریت برای کمک مالی از سوی پدرش پرداخته و گفت: لطفا به حاکمیت کنونی در کشور دقت نماید آیا در میان آنها افرادی پیدا می شوند که به آنها ادای احترام نمود. همگی آنها یا دزد یا رشوه گیر یا غرق در فساد و درگیر قتل و آدم کشی هستند.
وی تاکید می کند، برخلاف حاکمیت کنونی در دوره جمهوریت در آذربایجان تمامی آزادی مورد احترام قرار می گرفت و دموکراسی در کشور در سطح بسیار بالایی قرار داشت.
عیسی قنبر در ادامه می افزاید، آیا در دوران کنونی نیز می توان به حداقل آزادیهای که در دوران جمهوریت وجود داشت دست پیدا کرد، در رژیم علی یف این آزادی های به کمترین حد خود رسیده و فشار در جامعه طوری است که مردم در حد سکوت قرار دارند.
رژیم علی یف آزادی بیان، آزادی مطبوعات، آزادی انجمن ها و … را در کشور در خفقان شدید قرار داده است که هدف از این کار نیز از بین بردن تمامی آزادی ها در کشور است. به صورت ساده بگویم که تنها دست یافتن به آزادی های در کشور در پس فعالیت جوانان جسور وفداکار محقق خواهد شد والا حاکمیت کنونی چنانچه فعالان سیاسی در کشور را در حبس قرار داده از این به بعد نیز بصورت گسترده به کار خود ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا