آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

سفر امیرعبداللهیان به ترکیه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به دعوت «مولود چاووش اوغلو» همتای‌ ترکیه‌ای خود فردا ۲۷ دی ماه عازم ترکیه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، یک منبع مطلع با تأیید این خبر گفت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه به منظور انجام سفری یک روزه به ترکیه می‌رود و با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

گفتنی است چاووش اوغلو پیش از این از دیدارش با امیرعبداللهیان در روز سه‌شنبه خبر داده بود. وی روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه در رواندا گفت که سه‌شنبه آینده با امیرعبداللهیان دیدار خواهد کرد. او همچنین گفت: «رئیس‌ جمهور ایران نیز ممکن است در روزهای آینده به ترکیه سفر کند.»

این دومین سفر امیرعبداللهیان به ترکیه پس از تصدی این سمت است. ششم تیر ماه ۱۴۰۱ بعد از آنکه چندین بار خبر سفر حسین امیرعبداللهیان به ترکیه مطرح شده بود، این سفر انجام شد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا رفت و ضمن دیدار با وزیر خارجه ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و به گفت‌وگو نشست. یکی از مباحثی که در این گفت‌وگوها مطرح شد عملیات احتمالی نظامی ترکیه در شمال سوریه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا