آذربایجاناخبارعمومی

جلسه تفهیم اتهام سه ژنرال سازمان اطلاعاتی جمهوری آذربایجان

دادگاه رسیدگی به اتهامات رئیس سابق مرکز نظارت سازمان اطلاعاتی جمهوری آذربایجان به همراه هشت تن از مقامات بلند پایه سازمان اطلاعاتی این کشور برگزار خواهد شد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آناج؛دادگاه رسیدگی به اتهامات رئیس سابق مرکز نظارت سازمان اطلاعاتی جمهوری آذربایجان، تیمور قلی اف، رئیس سابق اداره مبارزه با مفاسد اقتصادی، سوباهیر قرباناف و نیز رئیس سابق امور فنی سازمان اطلاعات این کشور ناتوان مروتاوا به همراه شش تن دیگر برگزار خواهد شد.

این جلسه با قضاوت رئیس دادگاه نظامی باکو در ساختمان اداری دادگاه شهرستان صابونچی برگزار خواهد شد.جلسه دادگاه به صورت علنی بوده و دادستان اسناد مرتبط با اتهام را در دادگاه ارائه خواهد کرد.

گفتنی است اعضای این گروه در به کارگیری زور برای گرفتن رشوه از اصناف، دستگیری غیر قانونی افراد و طلب مبالغ هنگفت در قبال آزادی و تهدید به رسوایی خانوادگی در صورت افشا حقایق، استفاده از بودجه دولتی برا مطامع شخصی با جعل اسناد، در مجموع 162 نفر را 18 میلیون منات متضرر نموده‌اند.

لازم به ذکر است که از زمان انحلال سازمان اطلاعاتی جمهوری آذربایجان از سال گذشته با هدف یکدست کردن اعضای آن و احاطه کامل بر آن از طرف رئیس جمهور این کشور تعدادی از ژنرال‌‌های سازمان اطلاعاتی این کشور با اتهامات ذکر شده از طرف دادگاه به بازداشت موقت و نامعلوم محکوم شده بودند.

به نظر می‌رسد احکام سنگین برای این متهمین در نظر گرفته خواهد شد تا برای مدتی معین آنها را از قدرت دور نگه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا