آذربایجاناخبارایران

بازتاب کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در رسانه های جمهوری آذربایجان

آغاز ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این رویداد بازتاب وسیعی در رسانه های جمهوری آذربایجان داشته است .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، خبرگزاری رسمی ‘ آذرتاج ‘ در گزارشی بعنوان کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران آغاز شد ، نوشت: در این رویداد نزدیک به 700 نماینده از 80 کشور مختلف حضور دارند .
بر اساس این گزارش ، آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی در این کنفرانس مسلمانان جهان را به اتحاد و وحدت دعوت و بر ضرورت حل عادلانه مساله فلسطین تاکید کرد .
آذرتاج همچنین یادآورشد: دو نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان به نمایندگی از این کشور به ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران پیوستند.
خبرگزاری ‘ آپا ‘ در بازتاب ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ، گزارش داد: این کنفرانس تحت شعار ‘همه با هم، حمایت از فلسطین’ برگزار می شود .
بر اساس این گزارش، رهبر عالی ایران در مراسم آغاز این کنفرانس با فراخواندن مقاومت فلسطین به عبرت‌گیری از گذشته‌، توصیه مهمی در خصوص پرهیز گروههای مقاومت از ورود به اختلافات مطرح کرد .
آپا نوشت: آیت الله خامنه ای در باره موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به مساله فلسطین گفت ، موضع ما نسبت به مقاومت یک موضع اصولی‌ است و ربطی به گروه خاصی ندارد و هر گروهی که در این مسیر استوار باشد، با او همراه هستیم و هر گروهی که از این مسیر خارج شود، از ما دور شده است .
خبرگزاری ‘ترند’ نیز در گزارشی بعنوان ‘ رهبر عالی ایران کشورهای اسلامی را به وحدت و اتحاد برای کمک به فلسطین دعوت کرد، نوشت: رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود گفت: با وجود اختلافاتی که کشورهای اسلامی با یکدیگر دارند لیکن همچنان عنوان فلسطین می‌تواند و باید، محور وحدت همه آنان باشد.
این منبع خبری ا فزود: رهبر ایران همچنین افزود، وجود بحران در چندین کشور اسلامی منطقه موجب کمرنگ شدن حمایت از مساله فلسطین و آرمان مقدس آزادی قدس شده است .
پایگاه خبری ‘اسلامین سسی’ (صدای اسلام ) نیز در گزارشی بعنوان آیت الله خامنه ای در کنفرانس حمایت از فلسطین برای مالکوم ایکس فاتحه قرائت کرد، نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران از حاضران این کنفرانس نیز خواندن فاتحه برای رهبر سیاه پوستان آمریکا را درخواست کرد .
در ادامه این گزارش به شرح حال مالکوم ایکس و تلاش های وی برای تامین حقوق حقه مسلمانان آمریکا پرداخته شد .
پایگاه خبری ‘ مائده . آذ ‘ نیز در گزارشی بعنوان ‘ آیت الله خامنه ای : فلسطین باید محور وحدت همه مسلمانان باشد ‘ گزارشی مشروح در باره ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران و سخنرانی رهبر معظم انقلاب منتشر کرد .
پایگاههای خبری ‘سلام نیوز’ و ‘ دیرلر ‘ و چند پایگاه خبری دیگر جمهوری آذربایجان نیز به بازتاب ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و سخنان رهبر معظم انقلاب در این رویداد پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا