آذربایجاناخبارایران

بازتاب سفر الهام علی اف به ایران در رسانه های جمهوری آذربایجان

سفر ˈالهام علی افˈ رییس جمهوری آذربایجان به تهران از صبح امروز در رسانه های جمهوری آذربایجان بازتاب وسیعی یافت.

مرکز فرهنگی قفقاز/ به دنبال انتشار خبر آغاز سفر الهام علی اف به ایران از سوی خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان (آذرتاج) که توسط گروه ویژه خبری این رسانه از مبدا تهران صورت گرفت ، اغلب خبرگزاری ها ، روزنامه ها ، سایت های خبری و همچنین شبکه های رادیویی و تلویزیونی این کشور به انعکاس این خبر پرداختند.

شبکه رادیو و تلویزیونی ˈآینسˈ در برنامه خبری صبحگاهی خود با اشاره به آغاز سفر الهام علی اف به تهران از معطوف شدن توجه رسانه ها به این سفر خبر داد.

این رسانه افزود: با حضور ˈذاکر حسن افˈ وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در ترکیب هیات آذری انتظار می رود در چارچوب این سفر موضوع همکاری در زمینه دفاعی بین دو کشور نیز مورد مذاکره قرار گیرد.

آینس همچنین علاوه بر انعکاس اظهارات ˈمرضیه افخمˈ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مورد اهمیت این سفر از منظر توسعه روابط و شتاب بخشی به روند مناسبات دو کشور، اظهارات ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون وزارت امور خارجه کشورمان در مورد امکان همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با دیگر کشورها در راستای استقرار ثبات در منطقه را نیز منعکس کرد.

خبرگزارهای آذری ˈترندˈ و ˈ آپاˈ نیز با ارایه گزارش های مشابهی ، از برنامه ریزی ملاقات الهام علی اف با رییس جمهور اسلامی ایران و همچنین امضا چند سند همکاری در زمینه های مورد توافق دو کشور از جمله احداث ایستگاه برق آبی اردوباد در جمهوری خود مختار نخجوان در جریان این سفر خبر دادند.

ˈنوروز محمدافˈ رییس شعبه روابط خارجی نهاد ریاست جمهوری آذبایجان که ˈ الهام علی افˈ را در این سفر همراهی می کند ، در صفحه ˈتوییتریˈ خود دیدار رییس جمهور آذربایجان از تهران را بسیار ثمر بخش ارزیابی کرد. این مطلب از سوی شبکه تلویزیونی آینس و خبرگزاری ˈترندˈبازتاب یافته است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا