اخبارگرجستان

همکاری‌های دینی ایران و گرجستان گسترش می‌یابد

رایزن فرهنگی ایران در گرجستان طی دیدار با شیخ‌الاسلام شیعیان این کشور، بر گسترش همکاری‌های دینی ایران و گرجستان تأکید کرد.

مرکز فرهنگی قفقاز/ به نقل از ایکنا، در این دیدار، شیخ ایگیدوف، شیخ‌الاسلام شیعیان گرجستان، به تبیین برنامه‌های اداره دینی این کشور در حوزه فعالیت‌های روحانیون گرجی، مساجد و اماکن مرتبط با شیعیان پرداخت و آمادگی اداره دینی مسلمانان را برای امضای تفاهم‌نامه همکاری با رایزنی فرهنگی ایران اعلام کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی اداره دینی مسلمانان برای برگزاری دعای کمیل در مسجد جامع تفلیس، مساعدت رایزنی فرهنگی ایران در برگزاری این مراسم را خواستار شد تا شاید این برنامه مقدمه‌ای برای احیای فریضه نماز جمعه در مسجد جامع شهر«تفلیس» باشد.

کامران فرد، رایزن فرهنگی ایران نیز ضمن استقبال از پیشنهاد وی برای امضای تفاهم تأکید کرد: فهرستی از برنامه‌هایی که امکان اجرای مشترک آن وجود دارد به همراه تقویم یک‌ساله برنامه‌های ویژه شیعیان برای برگزاری به صورت مشارکتی تهیه شود تا بتوانیم در این خصوص برنامه‌های تأثیرگذار تدوین و اجرا کنیم.

وی افزود: رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد به منظور مرتفع کردن برخی از نیازهای مسلمانان گرجستان تعدادی از طلبه‌های مدارس دینی را با نظر آن اداره برای تحصیل به دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی معرفی کند.

رایزن فرهنگی ایران در پایان گفت: با توجه به اهمیت امر آموزش، اساتید و مدرسان می‌توانند آن را در اولویت برنامه‌های اداره دینی قرار دهند تا در آینده بتوان مساجد و مراکز دینی را به‌صورت متمرکز مدیریت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا