آذربایجاناخبارعمومی

اعتراض عضو کمیته حقوقی مجلس آذربایجان به گسترش فحشاء در این کشور

یک عضو « کمیته امور حقوقی » مجلس جمهوری آذربایجان به گسترش فحشاء در این کشور اعتراض کرد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « مدرن » ، طاهر کریم لی در نشست مجلس جمهوری آذربایجان گفت : « در دوره شوروی نیز در برخی از هتل ها و سایر مکان ها مسایل غیراخلاقی وجود داشت. اما، اکنون این موارد خیلی گسترده تر شده است. امروز در هتل ها و سالن های ماساژ ، موارد ناخوشایند وجود دارد. زود به زود با اخبار رسانه ها درباره این موارد غیراخلاقی نیز مواجه می شویم. حتی در این مکان ها ، دختران های نابالغ تحت استثمار قرار می گیرند. »
طاهر کریم لی با انتقاد از رفتارهای غیراخلاقی گردشگران عرب در جمهوری آذربایجان گفت : « کسب درآمد خوب است. اما، مسایلی هست که با عادات و سنن ملت ما سازگار نیست. بعضا گفته می شود که حقوق مهم تر از عادات و سنن است. اما، عاداتمان منبع قانون و حقوق است. باید فعالیت سالن های ماساژ محدود شود یا دستکم اداره ای بر آنها نظارت کند. همچنین باید بطور جدی بر هتل ها نظارت شود. در همسایگی ما، هفت – هشت پسر عرب منزلی را کرایه کرده اند و با دو دختر آذربایجانی در آنجا مانده اند. اخیرا میان همسایه ها و آنها مشاجره ای روی داد. اما، آن دخترها به همسایه ها گفته اند که به شما چه ربطی دارد؟ ما این سبک زندگی را انتخاب می کنیم. این چه رسوایی است؟ »
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود : « در گذشته ، وقتی شهروندان ما ( جمهوری آذربایجان ) به روسیه می رفتند، گفته می شد که برای « کیف کردن» می روند. اما، اکنون از برخی کشورهای عرب برای کیف کردن به جمهوری آذربایجان می آیند. یعنی ما تا این حد بی حیثیت هستیم؟ ما تا این حد غیرت مان را از دست داده ایم؟ »
طاهر کریم لی افزود : « بخاطر این سخنانم ، در شبکه های اجتماعی و حتی مقامات به من ایراد می گیرند. اما، من در این مسایل هیچ گاه عقب نخواهم نشست. ما باید برای دولت مان و ناموس مان تعصب داشته باشیم. به من می گویند تو درست می گویی، اما بخاطر اینکه نماینده مجلس هستی، به تو اعتماد نداریم، تو در این مساله حیله ای داریما باید ملت مان را از گرایش های منفی حفظ کنیم
همچنین درباره گسترش فحشاء و موسیقی های تحریک جنسی در جمهوری آذربایجان ، پایگاه اینترنتی « منوال » خبر داد : « دختری جوان به نام سعیده، در زیرگذر پارک بلوار باکو ( پارک ساحلی مشهور باکو ) بطور نیمه عریان به رقص تحریک کننده جنسی پرداخت. »
منوال افزود : « شمار رقص های غیرحرفه ای و لباس ها و موسیقی های تحریک کننده جنسی در باکو روز به روز افزایش می یابد. دخترانی که بر روی خودروها یا در کنار دریا و مترو و زیرگذرهای باکو می رقصند و در مدتی کوتاه مشهور می شوند، برای کسب درآمد جانفشانی می کنند. حرکات مشابه آنها را نیز هر فردی می تواند در بارهای شبانه انجام دهد
پایگاه اینترنتی «منوال » جمهوری آذربایجان همچنین از تمسخر عقاید اسلامی در برنامه « سحر – سحر » شبکه تلویزیونی « آ.ار.ب.» TV ARB این کشور خبر داد و نوشت در این برنامه یکی خوانندگان جمهوری آذربایجان به نام « علی میرعلی اف» برای به طنز کشیدن مراسم سوگواری گویا به سمت قبله دراز کشیده و مجریان برنامه نیز مرثیه خوانی کرده اند که این برنامه با اعتراض دینداران جمهوری آذربایجان مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا