آذربایجاناخبارعمومی

سرنوشت مشترک در انتظار دو تن از وزرای برکنار شده دولت آذربایجان

فاضل ممداف که به تقلید از ائلدار محموداف اقدام به باجگیری و اخذ رشوه از شهروندان جمهوری آذربایجان با سوءاستفاده از پست وزارتی کرده بود درهای زندان را در مقابل خود خواهد دید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،فاضل ممداف وزیر پیشین دارایی و امور مالیاتی جمهوری آذربایجان با برکناری از سمت وزارت فرجام ناگواری خواهد داشت. و البته این فرجام بد در ارتباط با وزیر برکنار شده از سرویس اطلاعاتی آذربایجان (ام تی ان) نیز صادق است. اتهام دو وزیر برکنار شده که به فاصله دو سال از سمت خود کنار گذاشته شده اند تقریبا مشابه بوده است.غارت اموال کارآفرینان و سرمایه گذاران آذربایجانی، انباشت دارایی و ثروت هنگفت برای خود ، انتقال این پول ها به خارج از کشور و اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف بخشی از اتهامات دو وزیر سابق بوده است.

البته خبرهایی نیز در ارتباط با همکاری مشترک این دو وزیر سابق در مطبوعات آذربایجان منتشر شده است. با انتصاب ائلدار محموداف به عنوان وزیر “سرویس اطلاعاتی آذربایجان” وی اقدام به استخدام نیروهای امنیتی و نظامی بازنشسته برای تکمیل حلقه ژنرال های وفادار به خود کرد. دقیقا همین اتفاق در وزارت دارایی و امور مالیاتی جمهوری آذربایجان از سوی فاضل ممداف صورت پذیرفته بود.

تمامی این اقدامات و استخدام های غیرقانونی برای این منظور صورت می پذیرفت تا این ژنرال های یک شبه، دستورات اربابان خود را بی قید و شرط اجرا کنند. و اینچنین نیز بود و ائلدار محموداف این شیوه عملکرد را به یک رویه اداری تبدیل کرده بود.

طی این سال ها اداره دارایی و امور مالیاتی به کابوس وحشتناک کارآفرینان و سرمایه داران آذربایجانی تبدیل شده بود. احضار سرمایه داران به محل وزارتخانه تهدید و ارعاب آن ها برای اخذ رشوه های کلان مالی و ملکی و برخورد با کسانی که از پرداخت رشوه سر باز می زدند. این رویه از سوی سرویس اطلاعاتی آذربایجان به ریاست ائلدار محموداف نیز در محل وزارتخانه متبوع وی انجام می شد.

در حال حاضر تیم ۱۷ ساله فاضل ممداف در حال فروپاشی است. در دو ماه گذشته ۶۵ نفر از وزارت دارایی و امور مالیاتی جمهوری آذربایجان اخراج شده اند. اکثر نفرات اخراج شده از این وزارتخانه در تیم فساد فاضل ممداف فعالیت داشته اند. اما امروز دیگر فاضل ممداف و ائلدار محموداف پست وزارت ندارند و اعضای تیم آن ها از کار برکنار شده و بازداشت شده اند. آخرین مورد از بازداشتی ها ووقار محموداف پسرعموی ائلدار محموداف بوده است.

اما سوالی که در افکار عمومی آذربایجان پرسیده می شود این است که چرا ائلدار محموداف به حبس محکوم نمی شود؟ شاید منطقی ترین دلیل و جواب، تلاش برای بازگرداندن حجم پول هایی است که وی از کشور خارج کرده است. این قضیه در ارتباط با فاضل ممداف نیز می تواند صادق باشد و به احتمال زیاد در هفته ها و ماه های آینده شاهد بازداشت بیش از پیش اعضای حلقه های نزدیک به این دو وزیر سابق آذربایجان خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا