آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

سرنوشت رهبران صرب‌های بوسنی در انتظار نتانیاهو

رئیس پارلمان ترکیه تاکید کرد: سرنوشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات علیه مردم غزه باید در دادگاه بین‌المللی مشخص شود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رئیس پارلمان ترکیه گفت: سرنوشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این است که مانند رادوان کاراجیچ، رهبر صرب‌های بوسنی در دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شود.

 این اظهارات کورتولموش پس از شرکت در چهاردهمین نشست انجمن پارلمانی آسیا (APA) در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان بیان شد. او تاکید کرد که حتی کشورهایی که مایل به حمایت از رژیم صهیونیستی هستند دیگر نمی‌توانند صدای خود را مانند گذشته با قدرت بیان کنند.

رئیس پارلمان ترکیه اعلام کرد که موضوع فلسطین با تشکیل پرونده آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری و صدور حکم موقت علیه رژیم صهیونیستی وارد دوره جدیدی شده است.

وی با اشاره به کشته شدن نزدیک به ۳۰ هزار غیرنظامی در مدت ۵ ماه در غزه که ۷۵ درصد آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، گفت: قتل عام وحشیانه که در آن نتانیاهو و گروهش شروع کردند و حتی گوسفندان را در جاده کشتند، به درجه‌ای رسیده است که هیچکس نمی‌تواند آن را تصور کند یا از آن دفاع کند.

کورتولموش با اشاره به تهدید مکرر نتانیاهو به حمله به شهر رفح در جنوب غزه، تاکید کرد: تهدید به کشتن پناهجویان در رفح و زنده نگذاشتن آن‌ها، نتانیاهو را در مسیر نامعلومی قرار داد.

این مقام ترکیه‌ای با بیان اینکه نتانیاهو وارد مسیری برگشت ناپذیر شده است، افزود: امیدواریم پس از این محاکمه‌ها در دیوان بین المللی دادگستری، نتانیاهو و جنایتکاران جنگی بزرگ مانند رادوان کاراجیچ و راتکو ملادیچ (رهبران صرب) پاسخگو و مجازات شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا