اخباراردبیلترکیهروسیه

سرمایه‌گذاران روسی و ترک در پروژه‌های راهسازی استان اردبیل مشارکت می‌کنند

استاندار اردبیل گفت: پروژه‌های راهسازی و گردشگری استان اردبیل توسط سرمایه‌گذار روسی و ترکیه‌ای تکمیل می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تسنیم، مجید خدابخش عصر امروز در  نشست با سرمایه‌گذاران کشورهای ترکیه و روسیه در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: این جلسه به منظور جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام راهسازی همچون راه‌آهن اردبیل و اجرای طرح‌های مختلف گردشگری در استان برگزار شده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت:  نمایندگان این شرکت در مورد تکمیل پروژه‌های راه و گردشگری در استان اردبیل اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم با مشارکت و سرمایه‌گذاری آنها بتوانیم شاهد تکمیل این پروژه‌ها و توسعه و شکوفایی منطقه باشیم.

وی با اشاره به پروژه راه‌آهن اردبیل بیان کرد: این پروژه از سمت اردبیل پیشرفت مناسب و قابل قبولی داشته و حتی در برخی نقاط نیز ریل‌گذاری انجام شده است که امیدواریم بامشارکت این سرمایه‌گذار خارجی بتوانیم شاهد تکمیل این پروژه‌ و بهره‌برداری از آن در اردبیل باشیم.

خدابخش تصریح کرد: استفاد از تجارت و همکاری مجموعه‌هایی که در ساخت راه‌آهن اردبیل پیش از این مشارکت داشته‌اند می‌تواند در این زمینه موثر و مفید باشد تا بتوان با بکارگیری این تجربیات زمینه تسریع در اجرای عملیات پروژه راه‌آهن اردبیل را فراهم آورده و شاهد بهره‌برداری از آن در کمترین زمان ممکن بود.

استاندار اردبیل افزود: این سرمایه‌گذاران پس از ارائه طرح اولیه و جلب موافقت دستگاه‌های مرتبط استان نظیر راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در این زمینه وارد شده و فعالیت خود را در منطقه آغاز می‌کنند که امیدواریم بتوانیم با جلب مشارکت آنها زمینه آبادانی و عمران استان را بیش از پیش فراهم آوریم.

در این نشست سالام صادق‌اوف، سرمایه‌گذار کشور روسیه نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا همکاری و مشارکت‌های اقتصادی با استان اردبیل را توسعه دهیم که در این راستا تمامی پروژه‌های در نظر گرفته شده با همراه مدیران استانی بازدید شده و تمامی اجزای این پروژه‌ها مطالعه و بررسی شده و آمادگی لازم را برای تکمیل این پروژه‌ها داریم.

انتهای پیام/ج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا