آذربایجاناخبارعمومی

عضویت رئیس مسلمانان قفقاز در«مرکز بین المللی گفتگوی دینی وفرهنگی ملک عبدالله»

در چارچوب سیاست عربستان سعودی در قبال جمهوری آذربایجان، «مرکز بین المللی گفتگوی دینی وفرهنگی ملک عبدالله»، الله شکور پاشازاده، رییس «اداره مسلمانان قفقاز» جمهوری آذربایجان را نامزد عضویت در شورای مدیران این مرکز کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه اینترنتی «ریپورت» جمهوری آذربایجان خبر داد الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز عضو هیات مدیره « مرکز بین المللی گفتگوی دینی و فرهنگی ملک عبدالله » که مرکز آن در وین قرار دارد، خواهد شد.
اداره مسلمانان قفقاز اعلام کرد « مرکز بین المللی گفتگوی دینی و فرهنگی ملک عبدالله » خواستار نامزدی الله شکور پاشازاده برای عضویت در هیات مدیره این مرکز شده است.
رییس اداره مسلمانان قفقاز نیز با اعلام آمادگی برای خدمت به مقاصد عالی دین اسلام و گفتگوی میان ادیان و فرهنگ ها و برقراری صلح و همبستگی، با ارایه نامزدی خود موافقت کرده است.
ریپورت افزوده است : « مرکز بین المللی گفتگوی دینی و فرهنگی ملک عبدالله » را عربستان سعودی، اسپانیا و اطریش تاسیس کرده اند. وظیفه این سازمان ، جلوگیری از بروز مناقشات در دنیا و تشویق گفتگوی ادیان و فرهنگ هاست. مرکز گفتگوی ملک عبدالله مرکب از هیأتی از نمایندگان ادیان مختلف از پنج قاره و ۲۵ کشور دنیاست و در مناطق مختلف دنیا، طرح های انسان دوستانه اجرا می کند. هدف از برنامه سالانه این مرکز، پرورش رهبران دینی برای مناطق مختلف دنیاست. اعضای هیات مدیره مرکز گفتگوی ملک عبدالله هر چهار سال یک بار انتخاب می شوند که شامل سه نفر مسلمان، سه نفر مسیحی، یک نفر یهودی، یک نفر بودایی و یک نفر هندو است. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا