آذربایجاناخبارعمومیفیلم

زهرا پرطرفدارترین نام نوزادان دختر در جمهوری آذربایجان / فیلم

انتخاب نام مبارک زهرا برای نوزادان دختر در جمهوری آذربایجان، هر سال در مقایسه با سال‌های قبل بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل خبرگزاری صدا و سیما از باکو، وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد، در سال ۲۰۱۹ در جمهوری آذربایجان برای دو هزار و ۴۶۸ نوزاد دختر نام مبارک «زهرا» انتخاب شده است که این نام، بیشترین تعداد نام انتخابی برای نوزادان دختر در این سال بوده است.

بر اساس این گزارش، بعد از نام زهرا، فاطمه، زینب، مریم، آیلین و نورای در رتبه‌های بعدی انتخاب والدین برای نام نوزادان در جمهوری آذربایجان بوده است. در بین پسران نیز در یک سال گذشته برای دو هزار و ۴۶۴ نوزاد پسر یوسف نامگذاری شده است که این نام هم چندین سال متوالی پس از پخش سریال حضرت یوسف در جمهوری آذربایجان، بیشترین نام نوزادان پسر است. پس از یوسف نیز نام علی برای دو هزار و ۲۶۲ نوزاد و نام حسین برای یک هزار و ۹۷۷ نوزاد پسر در این کشور انتخاب شده است.
کارشناسان مذهبی، افزایش همه ساله انتخاب اسامی مذهبی برای نوزادان در این کشور را نشان از علاقه وافر و عشق قلبی مردم مسلمان جمهوری آذربایجان به اهل بیت و ائمه اطهار علیهم السلام می‌دانند. جمعیت جمهوری آذبایجان براساس آخرین آمار، بیش از ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار نفر اعلام شده است که ۵۰.۱ درصد از آن‌ها، زن و ۴۹.۹ درصد، مرد هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا