آذربایجاناخبارعمومی

رییس گروهگ داک، شهروندان جمهوری آذربایجان را به علت سخن گفتن به زبان روسی خائن و جنایتکار خواند

صابر رستمخانلی،  رییس گروهک ضدایرانی داک ( گروهک موسوم به کنگره آذربایجانی های دنیا) در جمهوری آذربایجان، شهروندان این کشور را به علت سخن گفتن به زبان روسی ، جنایتکار و خائن و بی اراده توصیف کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،صابر رستمخانلی با انتشار مطلبی در روزنامه ینی مساوات چاپ باکو با اظهار تعجب و ناخرسندی شدید از اینکه در پرواز هواپیمای شرکت «آذال» در روز سوم ژانویه در مسیر استانبول  باکو شاهد سخن گفتن تقریبا تمامی مسافران به زبان روسی بوده است، نوشت :« پس از اوج گرفتن هواپیما، سردرگمی مرا فراگرفت. اول فکر کردم که به اشتباه سوار هواپیمای عازم روسیه شده ام.  بعدا نگاه کردم و دیدم که  این مسافران همان کسانی هستند که در فرودگاه استانبول به زبان آذری و به عبارت درست تر به ترکی و حتی به لهجه استانبولی حرف می زدند و به محض سوار شدن به هواپیمای باکو شروع به سخن گفتن به زبان روسی کردند.»

صابر رستمخانلی تاکید کرده است :« امتناع  از زبان دولتی ، چیزی شبیه امتناع از اراضی کشور و خیانت است…. بدون این هم، از افزایش تولد کودکان در جمهوری آذربایجان جلوگیری می شود. با جدا شدن بخش دیگری از آنها از روح آذربایجانی ، عاقبت ما چه خواهد شد؟ خیلی از والدین بی اراده و اسیر شرایط هستند. اما، عامل اصلی این وضعیت ، حکومت و سیاست این حکومت در افزایش مدارس روسی و افتخارش  به آن است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا