آذربایجاناخبارعمومی

رییس کمیته دولتی امور دینی آذربایجان: روحانیون جمهوری ‌آذربایجان امکان دریافت شهریه از خارج را نخواهند داشت

مبارز قربانلی ، رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان اعلام کرد الهام علی اف ، رییس جمهوری این کشور برای پرداخت دستمزد به روحانیون مورد تایید اداره دولتی مسلمانان قفقاز، بودجه اختصاص داده است و از این پس ، روحانیون این کشور امکان دریافت شهریه از خارج را نخواهند داشت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « مدرن» ، مبارز قربانلی گفت : « با اختصاص بودجه برای « بنیاد تبلیغ ارزش های معنوی » ، متولیان مساجد مورد تایید «اداره مسلمانان قفقاز» ۲۰۰ تا ۲۵۰ منات ، نایبان امامان جماعت ۳۰۰ منات و امامان جماعت ۴۰۰ منات، در هر ماه دریافت خواهند کرد.»
رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان افزود : «با همکاری « بنیاد تبلیغ ارزش های معنوی » و «اداره مسلمانان قفقاز»، خادمان دین ( روحانیون) معین شده اند و به این شکل حمایت مالی خواهند شد. در نخجوان نیز اشخاص مشمول این طبقه بندی در نزدیک به ۲۰۰ مسجد مشخص شده اند. براساس فهرست تهیه شده ، به حساب های بانکی متولیان ، امامان و نایبان امامان مساجدی که اداره مسلمانان قفقاز آنها را منصوب کرده است، پول واریز خواهد شد.»
مبارز قربانلی افزود : « فهرست مربوط به باکو و حومه کاملا آماده است و به زودی پرداخت دستمزد به خادمان دین ( روحانیون مورد تایید دولت در مساجد تحت نظر اداره مسلمانان قفقاز ) آغاز خواهد شد. تعداد این خادمان دین بیش از یک هزار نفر است.»
رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان افزود : « آن دسته از خادمان دین ( روحانیون ) که رسما منصوب شده باشند، با امضای قرارداد با « بنیاد تبلیغ ارزش های معنوی » دستمزد خواهند گرفت. در این قرارداد شروط پرداخت دستمزد نوشته شده است و نقش خادمان دین در تبلیغ ارزش های معنوی ( ارزش های مورد نظر دولت ) نیز در نظر گرفته شده است. برنامه کاری خادمان دین نیز تحت نظارت «اداره مسلمانان قفقاز» و « بنیاد تبلیغ ارزش های معنوی » جمهوری آذربایجان خواهد بود. احتمال دریافت کمک از خارج وجود ندارد و امکان پذیر نیست. » ( امکان دریافت احتمالی شهریه از مراجع و حوزه های علمیه وجود نخواهد داشت)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا