آذربایجاناخبارعمومی

به علت فساد و رشوه فعالیت نماینده آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا تعلیق شد

رییس هیات نمایندگان جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا در واکنش به محرومیت های اعمال شده برای وی در مجمع پارلمانی شورای اروپا بخاطر دست داشتن در فساد مالی ، این مجمع را به استفاده ابزاری از ارزش های انسانی ضد برخی کشورها متهم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا ، صمد سیدوف گفت : « زمانی که جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۰۱ به عضویت شورای اروپا درآمد، این عضویت بخاطر ساختمان این شورا در استراسبورگ نبود. ما برای برتری قانون، دموکراسی و ارزش های بشری و حقوق انسانی به آنجا رفتیم. »

صمد سیدوف گفت : « هم اکنون ، در این سازمان ارزش های بشری، ابزاری برای تاثیری گذاری بر کشورهاست . به همین خاطر، هیچ کس این نوع شورای اروپا را نخواهد پذیرفت. این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد.  اما، ما هیچ گاه شورای اروپا را ترک نخواهیم کرد. پرچم ما را در این سازمان ، حیدر علی اف ( رییس جمهوری پیشین آذربایجان ) بالا برده است. این سازمان میدانی است که از آن استفاده می کنیم و در آینده هم  استفاده خواهیم کرد. »

همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی بخش آذری رادیو آزادی آمریکا ، چهار نماینده مجمع پارلمانی شورای اروپا از جمله صمد سیدوف، رییس هیات نمایندگان جمهوری آذربایجان بخاطر نقض قواعد اخلاقی این مجمع و فساد مالی ، با اقدامات تنبیهی « کمیته مقررات » مجمع پارلمانی شورای اروپا مواجه شدند.

صمد سیدوف به مدت دو سال از حق نامزد شدن برای برخی وظایف از جمله ریاست کمیته ها و کمیته های فرعی ، انتخاب شدن به عنوان گزارشگر مجمع پارلمانی شورای اروپا  یا نظارت بر انتخابات سایر کشورهای عضو  و برخی حقوق دیگر محروم شد.

به موجب  گزارش « کمیته مقررات » مجمع پارلمانی شورای اروپا ، «پدرو آگرامونت» ، نماینده اسپانیا ، «سزار فلورین پردا»، نماینده رومانی ، «ژوردی خوجلا»، نماینده اسپانیا و «صمد سیدوف»، نماینده جمهوری آذربایجان مشمول مجازات قرار گرفتند.

در این گزارش ، پدرو آگرامونت، رییس پیشین مجمع پارلمانی شورای اروپا و شمار دیگری از نمایندگان این مجمع، به دریافت رشوه از نمایندگان جمهوی آذربایجان در قالب پول ، اشیای زینتی ، فاحشه و اقامت در هتل های گران قیمت متهم شده بودند.

مقامات دولت جمهوری آذربایجان این گزارش را رد و تاکید کرده اند که این گزارش مستند نیست.

همچنین به گزارش « ینی مساوات» ، علی علی اف، رهبر « حزب توسعه شهروندی » جمهوری آذربایجان گفت: « صدور حکم محرومیت برای صمد سیدوف، رییس هیات نمایندگان جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا ، حکمی است که نهایتا جامعه جهانی درباره فساد مالی حاکمیت جمهوری آذربایجان صادر کرده است.»

شاهین جعفرلی، کارشناس سیاسی نیز گفت : « صدور حکم محرومیت برای رییس هیات نمایندگان جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا خجالت آور است. باید مجلس منحل شود و انتخاباتی دموکراتیک برای تشکیل مجلسی برگزار شود که نماینده مردم باشد.»

از سوی دیگر ، نیام الدین اردوخانلی، معاون «حزب جبهه خلق آذربایجان یکپارچه» ، تطمیع رییس پیشین و سایر نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا توسط هیات نمایندگان جمهوری آذربایجان در این شورا را  فعالیت لابی گری توصیف کرد و گفت: «اگر لابی یهود در دنیا، قدرتمند است، بخاطر پول هایی است که هزینه می کند. پول خرج کردن برای تامین منافع دولت ، عیب نیست. اعمال محرومیت بخاطر این کار، مغرضانه است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا