آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

رییس كنسرواتوار ملي جمهوری آذربايجان: آماده هر نوع همکاری فرهنگی با ایران هستیم

سياوش كريمي در دیدار رايزن فرهنگي كشورمان در باكو گفت: آماده هر نوع همکاری فرهنگی با ایران هستیم.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قربانعلی پورمرجان، رايزن فرهنگي كشورمان در باكو با حضور در كنسرواتوار ملي جمهوری آذربايجان با سياوش كريمي، ریيس اين كنسرواتوار دیدار کرد و رابطه هنرمندان آذربايجان و ايران مورد بررسي قرار گرفت.

كريمي از علاقه هنرمندان دو طرف به همكاري با همديگر سخن گفت و ياد آخرين حضور خود در تهران را كه به همراه وزير فرهنگ آذربايجان در هفته فرهنگي اين كشور ( با ميزباني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي) در تهران بودند را گراميداشت.

رییس كنسرواتوار ملي جمهوری آذربايجان افزود: كنسرواتوار ملي جمهوری آذربايجان براي اجراي هر برنامه‌اي با رايزني فرهنگي ایران در باکو و دوستان ايراني آماده همکاری است.

وی همچنین، براي اجراي برنامه‌هاي مشترك فرهنگی و هنری با مؤسسات مشابه و دانشگاه‌های ايرانی اعلام آمادگی کرد.

پورمرجان در سخنانی، اظهار کرد: ارتباط فرهنگي و هنري ايران و آذربايجان با توجه به ريشه‌هاي تاريخي و فرهنگي براي ما يك اصل است و تلاش ما بايد بر اين باشد تا در حوزه هنري و فرهنگي از هيچ كوششي دريغ نكنيم.

رايزن فرهنگي كشورمان در باكو حضور هنرمندان آذري در ايران و هنرمندان ايراني در آذري انتقال دهنده عشق و علاقه دو ملت به همديگر دانست و گفت: این مهم موجب غنا و تقويت روابط دو كشور مي‌شود و ما از هر گونه ارتباط به مؤسسات هنري مثل اين كنسرواتوار استقبال مي‌كنيم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا